×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳

جلسه تحلیل بازارگردانی نماد کنور توسط شرکت تامین سرمایه تمدن بعنوان بازارگردان با حضور دکتر مسعود بابایی معاونت مالی و اقتصادی توسعه معدنی و صنعتی صبانور و جمعی از فعالان بازارسرمایه  برگزار گردید.

به گزارش کیوسک خبر به نقل از مدیریت ارتباطات و رسانه تامین سرمایه تمدن ، در این نشست مسعود بابایی معاونت مالی و اقتصادی توسعه معدنی و صنعتی صبانور در خصوص طرح های توسعه مهم شرکت گفت : طرح تولید ۲ میلیون تن کنستانتره گلالی می باشد که پیش بینی می گردد تا زمستان ۱۴۰۴ به بهر برداری برسد. خوراک این طرح توسط معدن گلالی تامین خواهد شد. بدین منظور با اکتشافات جدید، برنامه استخراج سالیانه سنگ از معدن گلالی از ۵۰۰هزار تن سالیانه فعلی به ۴ میلیون تن در سال ۱۴۰۵ خواهد رسید.

وی افزود :  صبانور مالک ۷۰درصد شرکت صبا امیدغرب خاورمیانه می باشد. این شرکت طرح تولید ۱میلیون تن گندله را در منطقه شهرک کردستان در دست اقدام دارد که پیشرفت فیزیکی ان حدود ۵۲ درصد است و پیش بینی می شود تا پاییز سال آینده به بهره برداری برسد. خوراک این طرح از کنستانتره شهرک کردستان تامین خواهد شد.

مسعود بابایی معاونت مالی و اقتصادی توسعه معدنی و صنعتی صبانورتصریح کرد : طرح توسعه افزایش ۲ میلیون تنی کنستانتره در شهرک کردستان و حل مشکل تامین آب در منطقه شهرک با انعقاد قرارداد ۱۰ ساله تصفیه فاضلاب بیجار از دیگر طرح های شرکت می باشد .

وی افزود : شرکت صبانور تاکنون بالغ بر ۷۰۰میلیارد تومان در زمینه اکتشافات هزینه کرده است هر چند میزان ذخایر قطعی جدید شرکت هنوز مشخص نشده است ولی برآوردها از افزایش حداقل دوبرابری ذخایر شرکت خبر می دهد.

مسعود بابایی یادآور شد : صبانور  مالک ۳۰درصد صنایع فولاد کردستان می باشد که طرح ۱٫۶ میلیون تنی آهن اسفنجی و ۱ میلیون تنی نورد گرم را در دست احداث دارد وشرکت  به منظور تنوع بخشی به سبد محصولات خود و تکمیل زنجیره فولاد، اقدام به سرمایه گذاری در این شرکت نموده است.

معاونت مالی و اقتصادی توسعه معدنی و صنعتی صبانور در پایان گفت : کنور مالک ۶۰درصد شرکت معدن کار باختر می باشداین شرکت استخراج از ۴ معدن فعلی را برعهده دارد و با توجه به افزایش استخراج سالیانه در سال های پیش رو علی الخصوص در معدن گلالی، با افزایش حجم فعالیت روبرو خواهد شد. همینطور جهت بهره برداری از معدن جانجا که قراردادی به ارزش ۱،۷۰۰ میلیارد تومان به مدت سه سال دارد، تجهیزات موردنیاز تهیه شده است.

در این جلسه پس از ارائه تحلیلی از شرکت صبانورتوسط فرشته تکسیبی کارشناس مدیریت تحلیل و مطالعات اقتصادی تامین سرمایه تمدن ، توضیحات تکمیلی در زمینه فعالیت ها و طرح های توسعه شرکت توسط معاونت مالی آن مطرح گردید و در انتهای جلسه نیز ، پرسش و پاسخ برگزار شد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.