×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳

مدیر اجرایی طرح احیا، فعال سازی و توسعه معادن کوچک مقیاس درباره جلسه کارگروه طرح احیا در استان کردستان گفت: طرح احیا در استان کردستان برای تامین معادنی که نیاز به تجهیزات و ماشین آلات معدنی دارند با صندوق بیمه سرمایه‌گذاری فعالیت‌های معدنی وارد مذاکره خواهد شد.

به گزارش کیوسک خبر به نقل از روابط عمومی ایمپاسکو، عباس جرجانی مدیر اجرایی طرح احیا، فعال سازی و توسعه معادن کوچک مقیاس در رابطه با جلسه کارگروه طرح احیا در استان کردستان توضیح داد: در این جلسه با حضور مدیران کل منابع طبیعی، محیط زیست ونماینده بازرس کل استان، پتانسیل‌های استان، تعداد واحدهای راکد، تعداد واحدهایی که باید احیا شوند و اقدامات مورد نیاز مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: در این جلسه با حضور مقامات استانی، تصمیم بر آن شد تا زیرساخت‌های مورد نیاز به دفتر طرح احیا اعلام شود تا هر چه زودتر تصمیم‌گیری‌های لازم در رابطه با آن اتخاذ شود.

مدیر اجرایی طرح احیای معادن کوچک تصریح کرد: با توجه به اینکه طرح تحول در استان انجام و پتانسیل‌ها و آنومالی‌های بسیار خوبی شناسایی شده بود، با حضور مدیر کل سازمان صمت در تهران جلسه‌ای برگزار خواهیم کرد تا سایر مشکلات هم مورد رصد قرار گیرد.

وی ادامه داد: هدف‌گذاری انجام شده برای استان کردستان احیای ۱۸ و تعیین تکلیف ۸۸ معدن و همچنین پیشنهاد بسته های سرمایه‌گذاری طلا، آهن و مرمریت است.

امیدواریم نهضت ملی مسکن به احیای معادن استان کمک کند
محمدبختیار خلیقی مدیر کل سازمان صمت استان کردستان درباره جلسه کارگروه طرح احیای معادن کوچک مقیاس در استان عنوان کرد: در این جلسه که با حضور نمایندگانی از دستگاه‌های نظارتی و سازمان‌های محیط زیست، منابع طبیعی و نیز نظام مهندسی معدن برگزار شد، دغدغه‌های مربوط به احیای واحدهای راکد در حوزه معادن مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی افزود: استان کردستان پنجمین استان کشور از لحاظ ذخایر معدنی محسوب می‌شود و با توجه به اقدامات اکتشافی خوبی که در حوزه انجام شده، برای احیای معادن کوچک ورود کرده‌ایم که علیرغم حدود ۶۸۵ میلیون تن ذخیره قطعی، انجام کارهای جدید اکتشافی، نوید دستیابی به ۴۰۰ میلیون تن ذخیره جدید سنگ آهن می‌دهد.

مدیرکل سازمان صمت کردستان درباره ظرفیت‌های معدنی کردستان گفت: در استان ۱۸ گونه ماده معدنی داریم و به لحاظ تنوع مواد معدنی از جمله استان‌های برتر هستیم.

وی ادامه داد: موضوع دیگری که در این جلسه به بحث گذاشته شد کمک‌های مالی در راستای احیای واحدهای کوچک مقیاس بود که سقف بودجه‌ای برای آنها در نظر گرفته شد.

خلیقی در پایان عنوان کرد: بیشترین معادن غیرفعال ما معادن سنگ لاشه است که انتظار داریم در راستای نهضت ملی مسکن بتوانیم این واحدهای سنگ لاشه را فعال سازی کرده و مصالح موردنیاز نهضت ملی مسکن را تامین کنیم.

امیدواریم با ورود طرح احیا، مشکلات معدنی استان تسهیل شود
مهدی سیفی باغی خانی معاون امور معادن و صنایع معدنی استان کردستان عنوان کرد: در جلسه‌ای که با حضور اعضای کارگروه طرح احیا برگزار شد، هدف گذاری مناسبی در بحث احیای معادن کوچک مقیاس از طرف مجموعه وزارت صمت تعریف و تدوین شد که امیدواریم با ورود طرح احیا به استان کردستان، مشکلات معدنی استان تسهیل شود.

وی افزود: با هدف کمک به فعال سازی پتانسیل‌های غیرفعال و با توجه به موارد مطرح شده در جلسه، هدف گذاری برای رفع مشکلات تدوین و تعریف شد و با همکاری مشترکی که در آینده ایجاد خواهیم کرد مشکلات یک به یک مرتفع خواهند شد و به سمت فعال سازی هر چه بهتر پتانسیل‌های معدنی استان خواهیم رفت.

سیفی باغی خانی در پایان تصریح کرد: امیدواریم با ورود طرح احیا، مشکلات معدنی ما در حیطه‌های تسهیل ورود ماشین آلات معدنی و تامین ارز ماشین آلات و بحث‌هایی که به صورت ویژه در منابع طبیعی داریم تسهیل شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.