×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳

مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، با تشکر از رییس‌جمهور محترم برای حضور در پالایشگاه هویزه خلیج فارس و آغاز عملیات اجرایی این مجتمع با حضور دکتر سید ابراهیم رئیسی، تاکید کرد: با به ظرفیت رسیدن هویزه خلیج فارس، ۴۰ درصد از آلودگی هوای شهر اهواز و منطقه جفیر کم می‌شود.

به گزارش کیوسک خبر به نقل از روابط عمومی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، دکتر علی عسکری در ارتباط زنده با سیمای مرکز خوزستان از محل مراسم آغاز عملیات راه‌اندازی پالایشگاه هویزه خلیج فارس با تبیین اهمیت و جزییات این پروژه و ادای احترام ساحت شهیدان کربلای هویزه گفت: پالایشگاه هویزه خلیج فارس در منطقه‌ای واقع شده که عده‌ای از پاک‌ترین و دلاورترین فرزندان این سرزمین جان‌خود را فدای اسلام و ایران کردند.
مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، هدف از اجرای پروژه بزرگ پالایش گاز هویزه خلیج فارس را جمع‌آوری گازهای همراه نفت اعلام کرد و گفت: این پروژه از سال ۱۳۹۲ آغاز شد و بعد از ورود هلدینگ خلیج فارس به این پروژه با سهم ۷۰ درصدی و همچنین قرارگاه خاتم الانبیا با سهم ۳۰ درصدی اجرای این طرح سرعت گرفت.
علی عسکری با اشاره به مالکیت هلدینگ خلیج فارس بر این پالایشگاه گازی، اظهار داشت: هلدینگ خلیج فارس با سهامداری ده‌ها میلیون ایرانی، مردمی‌ترین شرکت ایران و از نظر عملکردی و سودآوری هم رتبه نخست ایران است
.وی افزود: راه‌اندازی این پالایشگاه با هدف جمع‌آوری گازهای همراه نفت و کاهش آلودگی شهر اهواز، هدیه و خدمتی از سوی هلدینگ خلیج فارس به مردم غیور و قهرمان خوزستان و اهواز است.
مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس تاکید کرد: با راه اندازی و به ظرفیت رسیدن پروژه ۵۰۰ میلیون فوت مکعبی هویزه خلیج فارس که با سرمایه‌گذاری یک‌میلیارد و ۳۳۸ میلیون دلار و ۲۲۱ میلیارد تومان تعریف شده، حدود ۴۰ درصد آلودگی این منطقه و شهر اهواز کم خواهد شد.
به گفته علی عسکری در ظرفیت کامل، پالایشگاه گاز هویزه خلیج فارس، روزانه ۹۷ هزار تن خوراک برای پتروشیمی بندر امام و ۳۶۰ میلیون فوت مکعب گاز متان تزریقی به شبکه مصرف سراسری تولید خواهد کرد و نزدیک به دو میلیارد دلار در سال به جای اینکه این گازها بسوزد و تبدیل به آلودگی شود و هدر رود، تبدیل به ثروت می‌شود؛ این پروژه در غرب کارون و پروژه بیدبلند خلیج فارس در شرق کارون، گام بلند زیست محیطی و جلوگیری از هدر رفتن ثروت ملی است.
وی با تشکر از دکتر رییسی برای حضور در این مراسم، گفت: پالایشگاه گاز هویزه خلیج فارس با همراهی و کمک وزیر نفت و مجموعه وزارتخانه و همت ویژه قرارگاه خاتم الانبیا و دستان پر خیر و برکت رییس‌جمهور به مرحله راه‌اندازی رسیده است.
علی عسکری از ایجاد ۱۲۰۰ شغل مستقیم و تا ۷ هزار شغل غیرمستقیم با افتتاح کامل پالایشگاه گاز هویزه خلیج فارس خبر داد.
وی در پایان خاطر نشان کرد: اجرای این پروژه چالش‌های متعددی داشت و اگر جدیت و کار جهادی در میان نبود، عملیات راه‌اندازی این پالایشگاه ممکن بود تا دو سال دیگر به طول بیانجامد و خوشبختانه امروز با همت، غیرت و دانش فرزندان این سرزمین به مرحله راه‌اندازی رسیدیم.
گفتی است در این مراسم، سه‌طرح دیگر هلدینگ خلیج فارس شامل واحد‌های پیش تراکم گاز NGL900 و ۱۰۰۰و پست ۴۰۰ کیلوواتی ایثار با مشارکت شرکت پالایش گاز بیدبلند خلیج فارس وشرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب به بهره‌برداری می‌رسد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.