×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
بایدن برای لغو تحریم‌ها با فشار زیادی مواجه است

پایگاه خبری کنگره آمریکا در تحلیلی به تنش‌های فعلی میان ایران و آمریکا پرداخت.

به گزارش کیوسک خبر به نقل از ایلنا، پایگاه خبری کنگره آمریکا در گزارشی نوشت: رئیس‌جمهور بایدن هنگامی که می‌خواهد در آخرین خشونت‌ها بین اسرائیل و فلسطینی‌ها حرکت کند، با یک مشکل سیاسی همیشگی برای روسای‌جمهور ایالات متحده مواجه است او از همه طرف تحت فشار است.

بایدن از یک طرف به خاطر  عدم انجام اقدامات حمایتی کافی  از اسرائیل با حملات جمهوری خواهان روبرو است و از طرفی مذاکره در مورد صلح بین اسرائیلی‌ها و فلسطینیان را رکن اصلی سیاست خارجی خود قرار داده است.

در عوض، وی تلاش زیادی کرده است تا ایالات متحده و ایران را به توافق هسته‌ای برگرداند که رئیس‌جمهور سابق یعنی ترامپ در سال ۲۰۱۸ از آن خارج شد.

جمهوری‌خواهان با هرگونه روابط نزدیک با ایران مخالفت می‌کنند. حمایت ایران از حماس در جزیان خشونت میان اسرائیل و فلسطین، انتقادهای آنها را بیشتر می‌کند.

روز چهارشنبه، ۴۴ جمهوری‌خواه در نامه‌ای که به بایدن فرستادند  از دولت خواستند تا از طرح لغو تحریم‌های ایران دست بردارد. 

آنها مدعی شدند: “با توجه به حملات اخیر حماس علیه اسرائیل، ایالات متحده باید تمام اقدامات لازم را برای پاسخگویی تهران انجام دهد و تحت هیچ شرایطی تحریم‌های ایران را لغو  نکند. ما از شما می‌خواهیم که فوراً مذاکرات با ایران را خاتمه دهید و روشن کنید که تحریم‌ها لغو نخواهد شد. انجام این کار تعهدی راسخ نسبت به نزدیک‌ترین متحد ما در منطقه و منافع امنیتی خود را نشان می‌دهد. ”

دولت بایدن معتقد است که لغو تحریم‌ها به عنوان بخشی از تلاش‌ها برای بازگشت به برنامه جامع اقدام مشترک، به نام توافق هسته‌ای است و جدا از تحریم‌هایی است که ایالات متحده در مورد فعالیت‌های علیه ایران اعمال کرده است، مانند حمایت از حماس.

ند پرایس، سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: اگر ما بخواهیم تحریم‌های مغایر با برجام را از بین ببریم، باز هم با قدرت، تحریم‌های مربوط به رفتار ایران در سایر مناطق، حمایت از برخی نیروها و نقض حقوق بشر را ادامه خواهیم داد.

از سوی دیگر دموکرات‌ها هم خواهان برخورد بیشتری با اسراییل و نتانیاهو هستند آن‌ها معتقدند که  نتانیاهو احساسات ملی گرایانه، علیه اعراب را ملتهب می‌کند و به دنبال سیاست گسترش شهرک‌سازی یهودیان در محله‌های فلسطین در بیت‌المقدس و کرانه باختری است .

این قانونگذاران می‌گویند که شلیک موشک از حماس واکنشی به سیاست‌های اسرائیل است.

ایلهان عمر نماینده دموکرات مسلمان در توییتر خود در انتقاد از بایدن نوشت: شما حقوق بشر را در اولویت قرار نمی‌دهید. شما در کنار یک اشغال ظالمانه قرار دارید.

وی هم‌چنین گفت: “افزایش خشونت، رنج و مرگ طی چند روز گذشته در سرزمین‌های تحت کنترل ارتش اسرائیل نتیجه مستقیم سیاست‌های اشغالگری است که برای آزار و اذیت مردم فلسطین طراحی شده است.”

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.