×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۲۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
بازخوانی جنایتی که ترامپ عاملانش را تبرئه کرد

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی مقاومت اسلامی نُجَباء، چهار تن از کهنه سربازان آمریکایی شاغل در شرکت امنیتی خصوصی “بلک واتر” که در سال ۲۰۰۷ و در ماجرای معروف به “کشتار میدان نسور” بغداد محکوم شده بودند، از جمله مشمولان احتمالا آخرین فرمان عفو ریاست جمهوریِ دونالد ترامپ بودند.
کاخ سفید پس از عفو این مجرمان اعلام کرد: آن‌ها سابقه‌ای طولانی درخدمت به ملت داشته‌اند!
این چهار مزدور شرکت بلک واتر در سپتامبر سال ۲۰۰۷ و هنگام اسکورت یک گروه از کارکنان دیپلماتیک آمریکایی در میدان نسور بغداد به روی غیرنظامیان آتش گشودند و دست‌کم ۱۴ نفر را به قتل رساندند.
دادگستری ایالات متحده پس از چند محاکمه و اعاده دادرسی و فرجام‌خواهی، نیکلاس سلاتر را به جرم قتل عمد به حبس ابد و سه همراه او را به ۳۰ سال زندان محکوم کرد. مجرمان این پرونده، از همان آغاز کار اتهام قتل عمد و قتل غیرعمد را درباره خود پذیرفته، اما مدعی شده بودند که در شرایط ویژه و برای دفاع از خود غیرنظامیان را به رگبار بسته‌اند.
در سال‌های اخیر گزارش‌های متعددی درباره لابی حامیان این مجرمان برای عفو آن‌ها منتشر شده بود.
رسوایی کشتار میدان نسور بغداد، حساسیت افکار عمومی جهانی نسبت به استفاده ارتش آمریکا از شرکت‌های خصوصی و سربازان مزدور را در سراسر جهان برانگیخت.
اقدام ترامپ در عفو متهمان این جنایت نیز انتقاد بسیاری از جمله مقامات و گروه‌های عراقی را به دنبال داشت.وزارت خارجه عراق در بیانیه‌ای این تصمیم رئیس جمهور آمریکا را مغایر با ارزش‌های انسانی و حقوق بشر اعلام و آن را محکوم کرد. گردان‌های حزب‌الله عراق نیز در بیانیه‌ای اعلام کردند دولت شرارت همچنان به سبک شمردن و بی‌احترامی به کرامت ملت ما ادامه می‌دهد. این گردان‌ها اقدام ترامپ را مجرمانه و ظالمانه دانستند. یک عضو پارلمان عراق نیز اعلام کرد اقدام ترامپ در صدور عفو برای افرادی که به کشتار عراقی‌ها متهم هستند، یک رسوایی بزرگ محسوب می‌شود.
انتهای پیام/

برچسب ها : ,

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.