×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
بارش ها تا آخر اسفند نسبت به بلندمدت بیش از ۱۸ درصد کاهش دارد

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، وضعیت بارش‌های سال آبی جاری (مهرماه ۱۴۰۰) خیلی مناسب نبوده است، به طوری که فصل پاییز به عنوان سرآغاز سال آبی جدید (مهرماه ۱۴۰۰ تا انتهای شهریور ۱۴۰۱) فصل خشکی بود.
اما فصل زمستان که فصل دوم سال آبی محسوب می‌شود کمی وضعیت بارشی بهتر شد با این حساب گزارش اخیر مرکزپایش و هشدار خشکسالی نشان از کاهش ۱۸.۲ درصدی دارد.
براین اساس از ابتدای سال آبی جاری تا آخر اسفندماه ۱۳۵.۵ میلیمتر بارندگی در کشور رخ داده در حالی که در دوره بلندمدت ۱۶۵.۶ میلیمتر بارندگی به وقوع پیوسته بوده که میزان کاهش آن ۱۸.۲ درصدی است.
میزان بارش‌های از ابتدای فصل زمستان تا آخر اسفندماه ۹۵.۷ میلمتر بوده که در مقایسه با ۱۰۴ میلیمتر بارش دوره بلندمدت ۸ درصد کاهش را نشان می‌دهد.
از ابتدای اسفنده ماه تا روز آخر هم ۲۰.۲ میلیمتر بارندگی در کشور داشته‌ایم درحالی که دوره بلندمدت ۳۲.۸ میلیمتر بارندگی بوده است که ۳۸.۶ درصد کاهش یافته است.
آمار دفتر اطلاعات و داده‌های آب کشور نشان می‌دهد، با سپری شدن ۱۷۸ روز از سال آبی تا ۲۸ اسفندماه (سال آبی ۱۴۰۱-۱۴۰۰) مجموع حجم ذخایر آب در مخازن سدهای کشور به حدود ۲۴.۲۵ میلیارد مترمکعب رسیده که نسبت به مدت مشابه سال آبی گذشته بیانگر ۱۶ درصد کاهش است.

برچسب ها : ,

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.