×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳
ایران خودرو با صکوک مرابحه تامین مالی شد

به گزارش کیوسک خبر به نقل از روابط عمومی شرکت تامین سرمایه تمدن،سازمان بورس و اوراق بهادار با صدور مجوز شماره ۹۷۳۵۲/۱۲۲ در تاریخ ۲۶ دی ماه اجازه انتشار اوراق مرابحه را به شرکت ایران خودرو صادر کرد و به این ترتیب در تاریخ دوم بهمن ماه سال جاری مبلغ ۵ هزار میلیارد ریال صکوک مرابحه شرکت ایران خودرو (سهامی عام)، با نماد “صخود۰۴۱۱” در بازار بدهی بورس اوراق بهادار تهران عرضه ‌و با استقبال خوب سرمایه گذاران مورد معامله قرار گرفت.
این اوراق ۴ ساله با نرخ سود ۱۸ درصد بوده و مواعد پرداخت سود آن هر ۳ ماه یکبار است. موضوع انتشار این اوراق، تأمین سرمایه در گردش به منظور تأمین مواد اولیه و قطعات مورد نیاز خودرو است.
ارکان انتشار این اوراق شامل تأمین سرمایه تمدن به عنوان مشاور عرضه، متعهد پذیره نویسی و بازارگردان، بانک تجارت به عنوان ضامن، شرکت کارگزاری بانک توسعه صادرات ایران به عنوان عامل فروش و شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه به عنوان عامل پرداخت بودند.
گفتنی است، شرکت ایران خودرو پیش از این نیز در تاریخ ۱۴ فروردین سال ۱۴۰۰ اوراق مرابحه ای به مبلغ ۱۰ هزار میلیارد ریال با مشاوره عرضه، بازارگردانی و تعهد پذیره نویسی تأمین سرمایه تمدن منتشر کرده بود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.