×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
ایجاد اکوسیستم پویا منجر به تولید و هم افزایی بیشتر شرکت‌های گروه توسعه صنایع بهشهر خواهد شد

به گزارش کیوسک خبر به نقل از پایگاه خبری تحلیلی پاکسان نیوز: معاون برنامه ریزی و توسعه گروه توسعه صنایع بهشهر در رویداد شناسایی شرکت های دانش بنیان و فناور فعال در صنعت شوینده کشور به تبیین نقشه راه توسعه اقتصادی گروه و شرکت های تابعه و تطابق آن با این رویداد پرداخت.

حسین معین‌زاد، معاون برنامه ریزی و توسعه گروه توسعه صنایع بهشهر در رویداد شناسایی شرکت های دانش بنیان و فناور فعال در صنعت شوینده کشور گفت : خلق مزیت رقابتی، رونق تولید، جهش تولید وتوسعه اکوسیستم اقتصادی مبتنی بر خلق ارزش مشترک ۴ پیشنیاز اصلی برای نیل به اهداف تعریف شده است و در صورت همزمانی تحقق این پیشنیازها، سه هدف کارآفرینی و افزایش اشتغال، افزایش سهم بازار دوازده کسب و کار وابسته، و افزایش ثروت عمومی و رفاه اجتماعی قابل دستیابی هستند.

وی خاطر نشان کرد: مزیت رقابتی در هلدینگ و شرکت های تابعه بر اساس مدل VRIO و با هدف رسیدن به مزیت رقابتی پایدار مطرح گردیده است. مزیت رقابتی شامل ۲ بخش مدیریت زنجیره ارزش و مدیریت زنجیره تامین می باشد. مدیریت زنجیره ارزش مبتنی بر مدل پورتر بوده و بر اساس فرآیندهای کسب و کار شرکت ها جهت رسیدن به حاشیه سود نسبی و متعاقبا کسب سود پایدار، بومی سازی گردیده است. این در حالیست که با طراحی مدیریت زنجیره تامین مبتنی بر خلق ارزش های مشترک با ایجاد یک اکوسیستم پویا می توان منجر به تولید و هم افزایی بیشتر میان شرکت های تابعه هلدینگ توسعه صنایع بهشهر گردید.

وی گفت: حوزه رونق تولید مبتنی بر اصول اساسی هم افزایی برای هر کسب و کار و توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات می باشد که هم افزایی منجر تداوم کسب و کار شرکت های تابعه در مدل مبتنی بر ۵ عنوان (مواد اولیه-محصول-تکنولوژی-خدمات-ضایعات) مورد بررسی و ارزیابی می گردد.

به گفته معاون برنامه ریزی و توسعه گروه توسعه صنایع بهشهر، در بخش توسعه فناوری اطلاعات، هلدینگ اقدام به طراحی برنامه ریزی استراتژیک فناوری اطلاعات می کند که منجر به تعیین نقشه راه حوزه فناوری اطلاعات هلدینگ می گردد که بخش فناوری اطلاعات و دیجیتال امروزه شریک استراتژی برای توسعه کسب و کارها می باشد.

خبرنگار: نداسادات بنی‌‌کمال