×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳

بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران و نهاد نظارت بر فعالیت بیمه جمهوری بولیواری ونزوئلا با هدف تقویت مناسبات سازنده میان دو کشور جمهوری اسلامی ایران و جمهوری بولیواری ونزوئلا و گسترش همکاری‌های فنی و تخصصی بیمه ای، مطابق با قوانین و مقررات دو کشور تفاهم نامه امضا کردند.
به گزارش کیوسک خبر به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل بیمه مرکزی، این تفاهم نامه در ۱۲ بند و ۲ نسخه به زبان های انگلیسی، فارسی و اسپانیولی ۲۲ خرداد میان عمر اوروزکو کولمناریس رئیس نهاد نظارت بر فعالیت بیمه ونزوئلا و مهدی صفری معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه منعقد شد.
بنابر این تفاهم نامه، مقرر شد طرفین در تسهیل فرآیند تأسیس، فعالیت شرکت‌های بیمه و بیمه اتکایی با سرمایه‌گذاری مشترک و همچنین دفاتر ارتباطی‌شان، از طریق صدور مجوز مطابق با قوانین و مقررات جاری دو کشور، همکاری کنند.
همچنین از طریق این تفاهم نامه، امکان سرمایه‌گذاری بیمه‌گران و بیمه‌گران اتکایی دو کشور در بازار بیمه هر یک از طرفین فراهم شود.
در بخش دیگری از این تفاهم نامه بر همکاری و تبادل تجربه در زمینه‌هایی مانند علم آمار بیمه، رشد و توسعه بیمه های زندگی، ارزیابی خسارت، فناوری بیمه، روش‌های سرمایه گذاری منابع مالی و ذخایر بیمه (اتکایی)، همچنین روش‌های نوین نظارت، تسهیل توسعه فعالیت‌های متقابل بیمه اتکایی، مبادلات واگذاری و قبولی اتکایی میان بیمه‌گران اتکایی دو کشور از طریق صدور بیمه‌نامه‌های مورد نیاز، ارتقاء دانش فنی – تخصصی کارشناسان و متخصصین بیمه‌ای، با برگزاری هم اندیشی‌ها (سمینارها)، دوره‌های تخصصی و کارگاه‌های آموزشی و یا اعزام کارشناسان تاکید شده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.