×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳

رییس مجمع نمایندگان استان تهران ضمن تاکید بر تولید رقابتی توسط خودروسازان داخلی گفت: خودروسازان باید با تولید با کیفیت و قیمت رقابتی، در جهت جذب مشتریان به سمت تولیدات داخلی در برابر خودروهای وارداتی باشند.
به گزارش کیوسک خبر به نقل از ایکوپرس- حجت الاسلام سیدرضا تقوی، در نشست با مدیرعامل شرکت گسترش سرمایه‌گذاری ایران خودرو (ایکیدو)، ایران خودرو را مجموعه صنعتی بسیار مهم، سازنده و پرتلاش خواند و با تاکید بر این که دانش انباشته شده در صنعت خودروسازی، سرمایه ای گرانبها برای کشور است، اظهار کرد: ایرانیان در تمام زمینه ها ثابت کرده اند که توانمندی بسیاری دارند و امروز صنعت خودرو کشور و شرکت های دانش بنیان با دارا بودن نیروهای انسانی متخصص و کارآزموده به خوبی می درخشند.
وی ضمن انتقاد از شکل گیری شبکه دلالی و واسطه گری در بازار خودرو که مانع رسیدن محصول مورد نیاز به دست مشتریان واقعی می شوند، گفت: صنعت خودروسازی یکی از صنایع محوری و کلیدی و مورد توجه کشور است، زیرا همه مردم نیازمند خودرو هستند و خودروسازان باید بتوانند پاسخ گوی این نیاز باشند و در چنین شرایطی باید تلاش کرد تا با استفاده از راهکارهای منطقی زمینه برای عرضه خودرو به مصرف کنندگان واقعی فراهم شود.
حجت الاسلام تقوی از جمله دلایل استقبال مردم از خودروهای شخصی را عدم توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی دانست و گفت: خلاءهای زیرساختی موجود در حوزه حمل و نقل کشور، دلیل روی آوردن مردم به خرید و استفاده از خودروهای شخصی شده است.
رییس مجمع نمایندگان استان تهران ضمن تاکید بر این نکته که خودروسازی، مرکز بسیار مهم علمی، فنی، مهندسی و صنعتی است که باید این سرمایه را حفظ کرد و از استعدادها و پتانسیل های آن بهره برد، خاطرنشان کرد: مشکلات به دست نیروهای متخصص و منابع انسانی به عنوان سرمایه بی بدیل این صنعت حل خواهد شد به شرطی که به آن ها اعتماد کرده و میدان دهیم و مسوولان باید این موضوع را دریابند.
وی با بیان این که محصولات خودروسازان دارای نقص و ضعف هایی بوده، اما رو به پیشرفت است، بیان کرد: اگر بتوانیم ضعف های موجود را برطرف کنیم، مردم به دنبال خرید خودروهای خارجی نخواهند رفت.
حجت الاسلام تقوی با اشاره به توانمندی های موجود در شرکت گسترش سرمایه‌گذاری، با بیان این که ایران خودرو دارای مدیریتی علاقه مند به توسعه صنعت خودروسازی است، اظهار امیدواری کرد، در آینده شاهد رشد و پیشرفت در این صنعت بوده و بتوان خودروهای قابل رقابت با محصولات جهانی تولید و عرضه کرد.
وی با بیان این که مجلس بر روی صنعت خودروسازی بسیار متمرکز و حساس بوده و به دنبال درخشش این صنعت است، عنوان کرد: خودروسازان باید محصولاتی تولید کنند که برای اقشار ضعیف جامعه نیز قابل دسترس و خریداری باشد.
در ادامه، مدیرعامل شرکت گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو، به معرفی شرکت های زیرمجموعه پرداخت و از رشد ۶۵ درصدی فروش قطعات و محصولات این مجموعه خبر داد و گفت: در نیمه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته، موفق به فروش حدود ۵۸ هزار میلیاردی قطعات و محصولات شده ایم و در همین زمینه افزایش ۳۵ درصدی سود خالص را رقم زده ایم.
احمد رویایی از تامین ۶۷ درصدی نیاز ایران خودرو در حوزه قوای محرکه شامل موتور، گیربکس و اکسل و همچنین تزیینات داخلی و خارجی خودرو توسط شرکت گسترش سرمایه گذاری خبر داد و گفت: حدود ۲۴ هزار میلیارد ریال پروژه سرمایه‌گذاری و تولیدی در بخش زیرساخت صنعت خودرو کشور تعریف و اجرا کرده ایم که گام مهمی در توسعه این صنعت به شمار می رود.
وی افزود: شش تفاهم نامه همکاری با شرکت سایپا به امضا رسانده ایم که اجرای آن سبب بهره برداری از ظرفیت های معطل دو خودروساز و کاهش بهای تمام شده تولید خواهد شد.
رویایی از افزایش ۶۰ درصدی صادرات در نیمه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و گفت: با افزایش کیفیت تولیدات، سهم خود را در بازارهای صادراتی افزایش خواهیم داد.
وی از اصلاح ساختار مالی شرکت‌های زیرمجموعه گسترش سرمایه گذاری از جمله مهرکام پارس، درخشان ساز، توسعه عمران شهرستان نایین و صنایع ریخته‌گری ایران خودرو خبر داد و گفت: با اصلاح ساختار و بهبود عملکرد مجموعه، به زودی شاهد سودآوری قابل توجهی خواهیم بود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.