×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳

در مراسمی با حضور علی نقوی مدیرعامل بورس انرژی ایران و سید رضا میرنظامی رئیس پژوهشکده سیاست‌گذاری دانشگاه صنعتی شریف، تفاهم‌نامه توسعه همکاری‌های علمی و پژوهشی میان بورس انرژی ایران و پژوهشکده سیاست‌گذاری دانشگاه صنعتی شریف به امضا رسید.
به گزارش کیوسک خبر به نقل از مدیریت ارتباطات بورس انرژی، در مراسمی که به منظور امضای این تفاهم‌نامه برگزار شد طرفین ضمن تاکید بر توسعه همکاری‌های علمی، پژوهشی مشترک بر استفاده از پتانسیل¬های موجود در بورس انرژی و از طرف دیگر توانایی¬های پژوهشکده، متعهد شدند.
در حاشیه انعقاد تفاهم‌نامه علی نقوی مدیرعامل بورس انرژی ایران با تاکید بر اینکه این بورس توسعه حوزه‌های گوناگونی را در دستور کار دارد گفت: در نقشه راهی که برای توسعه بورس انرژی آماده شده است حوزه انرژی‌های پاک اهمیت بالایی دارد که از تالار برق سبز شروع می‌شود و با بحث بازار کربن و هیدروژن ادامه پیدا می‌کند.

در این مراسم سید رضا میرنظامی نیز با تاکید بر لزوم استفاده از ظرفیت بورس انرژی برای رفع ناترازی انرژی عنوان کرد: بستر بورس انرژی بهترین ابزار برای بیرون رفتن از موقعیت فعلی و چالش‌های آن است. ما در تلاش هستیم با استفاده از تحلیل‌های مبتنی بر داده به سیاست‌گذار کمک کنیم تصمیم‌های درستی اتخاذ کند.
«لزوم حرکت سیاست‌گذار به سمت سیاست‌های بازار محور با محوریت بورس انرژی»، «استفاده از تحلیل‌های مبتنی بر داده در حوزه انرژی» و بررسی ظرفیت‌های مختلف برای راه‌اندازی بازارها و ابزارهای جدید در بورس انرژی از مهم‌ترین سرفصل‌هایی بود که طرفین در حاشیه امضای تفاهم‌نامه مطرح کردند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.