×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳

عرضه خودرو در بورس کالا به عنوان مصداق پیروزی شفافیت بر رانت تعریف می‌‎شود. رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار با بیان اینکه به دنبال افزایش ضریب نفوذ بورس های کالایی در اقتصاد و رشد شفافیت هستیم، گفت: عرضه خودرو در بورس کالا با همکاری خودروسازان و همه دستگاه‌های مسئول و دخیل ادامه دارد.

به گزارش کیوسک خبر به نقل از کالاخبر ، مجید عشقی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در گفت‌وگو با برنامه تهران ۲۰ با اشاره اینکه موافقت اصولی برای صندوق‌های املاک و مستغلات صادر شده، اظهار کرد: بعد از امور مربوط به تاسیس صندوق‌ها، مجوز فعالیت‌ها را صادر می‌کنیم و خدمات متنوعی به سرمایه‌گذاران ارایه میشود.

عشقی همچنین با تاکید اینکه اولویت اصلی فعالیت سازمان بورس واوراق بهادار افزایش ضریب نفوذ بورس‌های کالایی در کشور است، گفت: هر چه کالاهای بیش‌تری از شرکت‌های سهامی عام در بورس کالا عرضه و به فروش برسد، شفافیت بیشتری در بازارها شکل می‌گیرد و کالاها به صورت منصفانه قیمت‌گذاری می‌شود.

به گفته رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار با عرضه خودرو در بورس کالا، عرضه و تقاضا شفاف می‌شود؛ این بدان معناست که عرضه و فروش خودرو با چه قیمتی و به چه کسی انجام می‌شود.

وی عرضه خودرو در بورس کالا در روز چهارشنبه هفته گذشته را مصداق پیروزی شفافیت بر رانت دانست و گفت: با عرضه خودرو در بورس کالا مصرف کننده با قیمت پایین‌تر از بازار و منصفانه‌تر از همیشه، محصول مورد نیاز را خرید و این در حالی بود که دلالان مجبور شدند با قیمت پایین‌تر محصول مورد نظر را آگهی کنند.

عشقی تداوم عرضه خودرو در بورس کالا نیازمند ادامه همکاری تمام دستگاه‌های دخیل همچون خودروسازان، وزارت صمت که با این عرضه‌ها موافق است، دانست.

وی با بیان اینکه عرضه مستمر خودرو در بورس کالا به رضایت مصرف کنندگان نهایی خودرو نیز کمک می‌کند، تصریح کرد: هر یک از خودروسازان به محض پذیرش در بورس کالا با داشتن امیدنامه، جزییات عرضه را اعلام می‌کنند و نسبت به عرضه تعهد می‌دهند.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد با پذیرش‌های جدید خودروسازان در بورس کالا، عرضه‌های مستمر خودرو در بورس کالا ادامه پیدا کند.

پیش تر احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد در توییتی روز چهارشنبه بعد از آیین افتتاح رسمی عرضه خودرو در بورس کالا با تایید عرضه خودرو در بورس کالا از عرضه هر چه سریع تر املاک در بورس کالا خبر داده بود. به گفته خاندوزی هدف از عرضه کالاها و محصول‌ها در بورس کالا شفاف سازی و حذف زمینه های بروز رانت در اقتصاد است. مجید عشقی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار هم در همین نشست تاکید کرده بود که مسیر شفاف عرضه خودرو بازگشت ناپذیر است. در همین حال حامد سلطانی نژاد، مدیرعامل بورس کالای ایران با ارایه گزارش شفاف درباره نحوه عرضه خودرو در بورس کالا از صدور ۲۶ هزار کد معاملاتی و رکوردشکنی در این باره خبر داده بود. محمدرضا پور ابراهیمی، رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس و علیرضا مسعودی فر، قائم مقام معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه نیز در این نشست از حمایت قاطع کمیسیون اقتصادی و قوه قضاییه از عرضه خودرو در بورس کالا پرده برداشتند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.