×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
افزایش تکراری سفرهای مردم در ممنوعیت‌های کرونایی

به گزارش کیوسک خبر به نقل از ایسنا، در پی اعلام ممنوعیت‌های جدید برای سفرهای بین استانی که براساس آن از ساعت ۱۲ ظهر روز چهارشنبه هفته گذشته (دوازدهم خردادماه) تا ساعت ۱۲ ظهر دوشنبه ( ۱۷ خردادماه) اعلام شده بود، انتظار می‌رفت که سفرهای بین استانی روند کاهشی نسبت به تعطیلات گذشته و هفته های گذشته داشته باشد، اما به نظر می‌رسد این اتفاق رخ نداده است یا دست کم آن طور که باید با کاهش تردد مواجه نبودیم. 
البته آمارهای رسمی تردد انواع وسائل نقلیه در هفته گذشته نسبت به هفته قبل از آن نشان می دهد که در دو روز گذشته میزان ترددها نسبت به هفته قبل از آن کاهش نسبی پیدا کرده است، اما در مجموع وضعیت ترددها حدود یک درصد افزایش در هفته گذشته نسبت به هفته نخست خردادماه داشته است. 
آمارها نشان می دهد که در هفته ای که گذشت یعنی از شنبه (هشتم خردادماه) تا پنجشنبه (۱۳ خردادماه) ۱۰ میلیون و ۹۹۷ هزار و ۳۰۰ وسیله نقلیه مختلف در محورهای مواصلاتی کشور تردد کرده اند که ۰.۸ درصد نسبت به هفته قبل از آن رشد داشته است. جالب‌تر اینکه در روزهای ابتدایی اعمال ممنوعیت تردد یعنی چهارشنبه و پنج شنبه هفته گذشته وضعیت سفرهای جاده ای نسبت به روزهای مشابه هفته قبل از آن به ترتیب ۴.۳ و ۱۰.۲ درصد کاهش پیدا کرده اند.
اما دیگر روزهای هفته گذشته یعنی شنبه، یکشنبه، دوشنبه و سه شنبه افزایش سفرهای جاده ای و وسائل نقلیه مختلف در جاده های کشور شاهد بودیم؛ به طوری که در روزهای مورد اشاره به ترتیب ۲.۸ درصد، ۴.۵ درصد، ۵.۹ درصد و هفت درصد افزایش تردد در جاده های کشور و محورهای مواصلاتی رخ داده است که این آمارها نشان می‌دهد مردم قبل از اعمال محدودیت ها دوباره به مسافرت پرداختند و در روزهای پایانی اعمال محدودیت قصد بازگشت به استان های خود دارند.
کما اینکه در آخرین ممنوعیت‌های تردد اعلام شده در اردیبهشت امسال نیز همین اتفاق افتاد و در روزهای قبل و بعد از ممنوعیت شاهد هجوم مردم به جاده های کشور در مسیر رفت و برگشت سفرهای آنها بودیم. 
البته اطلاعات دریافت شده خبرنگار ایسنا، نشان می دهد که در دو روز گذشته به ویژه در محورهای شمالی کشور به ویژه آزادراه تهران – شمال، محور چالوس، محور هراز و فیروزکوه و آزادراه تهران – البرز و قزوین ممنوعیت های تردد بیشتر از گذشته کنترل شده اند و پلیس از این ترددها جلوگیری کرده است. 
انتهای پیام

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.