×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳

در بازار امروز ارزش معاملات خرد نسبت به روز گذشته باافزایش ۲۰۰میلیارد تومانی بالغ بر ۳۶۰۰میلیارد تومان شد به طوریکه هرچه به سمت انتهای بازار امروز رفتیم تقاضا برای سهام ریالی و در راس آنها سهام متاثر از برجام شامل خودرویی ها بانکی ها و حمل و نقل افزایش یافت.

به گزارش کیوسک خبر به نقل از روابط عمومی به نقل از معاونت بازار شرکت تامین سرمایه تمدن ، بورس تهران امروزدوشنبه ۲۴مردادماه ۱۴۰۱روند نوسانی را تجربه کرد به طوریکه در پایان معاملات با رشد ۴۵ واحدی نسبت به روز گذشته به رقم یک میلیون و ۴۶۳ هزار و ۶۹۸ واحد رسید.هر چند شاخص کل با معیار هم‌وزن در یک روند افزایشی با رشد ۱۷۸۸ واحد به رقم ۳۹۷ هزار و ۲۳۰ واحد رسید.

در داوستد های امروز نمادهای بانک ملت، مخابرات ایران و ایران‌خودرو بیشترین تاثیرمثبت را بررشد شاخص بورس داشتند در مقابل، نمادهای فولاد مبارکه، ملی‌مس، پتروشیمی خلیج‌فارس و گل‌گهر بیشترین اثر منفی را در شاخص بورس تجربه کردند.

شایان ذکر است ، درچند روز گذشته دو شایعه مؤثر پیرامون نمادهای شتران و شبندر به گوش می رسید . شایعه فروش بلوک سهام شاراک توسط وبانک به شتران مطرح بود که باعث تشکیل شدن صف خرید برای سهام« وبانک» شد. هر چند این شایعه این در آن روز تکذیب شد اما معاملات نمادهای شتران و وبانک به شدت تحت تأثیر این شایعه قرار گرفتند.

شایعه دیگری که در این روزها به گوش می رسید مربوط به فرمول و نحوه محاسبه کرک اسپرد در دو پالایشگاه نفت تهران و نفت بندرعباس بود. این شایعه به سرعت در سامانه کدال شفاف سازی شد و هر دو شرکت در ضمیمه اطلاعیه نحوه دقیق محاسبه کرک اسپرد هر یک از فرآورده های خود را تشریح کردند. براساس این دستورالعمل، برخلاف گذشته که تنها کیفیت محصول در نظر گرفته می شد؛ در فرمول جدید کیفیت خوراک نیز مد نظر قرار می‌گیرد، به عبارتی اگر خوراک کم کیفیت باشد، نرخ آن با تخفیف بیشتری به پالایشگاه اعطا می‌گردد که تحول مثبتی قلمدادمی شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.