×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
افتتاحیه بیست‌و‌هشتمین همایش ملی بیمه و توسعه برگزار شد

به گزارش کیوسک خبر به نقل از روابط عمومی پژوهشکده بیمه، مراسم افتتاحیه بیست‌و‌هشتمین همایش ملی بیمه و توسعه، صبح امروز ۱۳ آذر با حضور دکتر محسن رضایی معاون اقتصادی رئیس جمهور، دکتر احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی، شهباز حسن‌پور نائب‌رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس، علی رضایی و حجت‌الاسلام موسوی لارگانی اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، دکتر غلامرضا سلیمانی رئیس کل بیمه مرکزی ج.ا.ایران، دکتر سید محمد کریمی دبیرکل سندیکای بیمه‌گران ایران، دکتر حمید کردبچه رئیس پژوهشکده بیمه و مشارکت مجازی سایر مخاطبان در محل دانشگاه الزهرا برگزار و به صورت زنده و مستقیم از طریق وب‌سایت بیست‌و‌هشتمین همایش ملی بیمه و توسعه، کانال آپارات پژوهشکده بیمه و صفحات اینستاگرام بیمه مرکزی ج.ا.ایران، پژوهشکده بیمه، سندیکای بیمه‌گران ایران و شرکت‌های بیمه پخش شد.

در افتتاحیه بیست‌و‌هشتمین همایش ملی بیمه و توسعه بعد از سخنرانی مقامات و مدیران ارشد حاضر در جلسه‌، سیدمحمدمهدی علوی به سبب سال‌ها تلاش بی‌وقفه در جهت رشد و بالندگی صنعت بیمه و اقدامات ماندگار در دوران خدمت خود، به‌عنوان چهره ماندگار صنعت بیمه در سال ۱۴۰۰ معرفی و با اهدای لوح تقدیر و تندیس چهره ماندگار، از ۵۰ سال حضور مستمر و موثر ایشان در صنعت بیمه قدردانی شد.

در بخش معرفی کتاب سال صنعت بیمه در سال ۱۴۰۰، اثر تالیفی دکتر سیدجواد میرقاسمی با عنوان “محشای قانون بیمه اجباری خسارات وارد شده به شخص ثالث در اثر حوادث ناشی از وسایل نقلیه، مصوب ۱۳۵۹ به همراه مقررات مربوط” به سبب تازگی و بداعت محتوایی، افزایش دانش علمی و فنی صنعت بیمه، اولویت موضوع اثر در صنعت بیمه، کیفیت مناسب در مقایسه با کتب مشابه موجود در بازار، ارتباط مناسب بین تخصص مؤلف و موضوع کتاب، ساختار مناسب و پیوند منطقی فصول، و همچنین برخورداری از ویژگی های استاندارد یک کتاب علمی، به عنوان کتاب سال معرفی شد.
همچنین، اثر ترجمه‌ی علیرضا جاهدی و ایمان ارسطو با عنوان “پایان بیمه! فرجام بیمه‌ای که می‌شناختیم” به سبب تازگی و بداعت موضوع، تاثیرگذاری در رفع نیاز مخاطب، سطح بالای علمی، رعایت اصول ترجمه، یکدستی در کاربرد اصطالاحات، نوآوری در واژه گزینی معادل‌ها و انطباق محتوا با متن اصلی در هر فصل و کل کتاب، به عنوان ترجمه برگزیده صنعت بیمه در سال ۱۴۰۰ معرفی گردید.
در این مراسم ضمن قدردانی از تلاش شایسته پدیدآورندگان این آثار، هدایایی به رسم یادبود به آن‌ها تقدیم شد.
در بخش معرفی و تقدیر از مدیران و کارشناسان شایسته صنعت بیمه نیز ۱۲ نفر از مدیران شایسته و ۱۰ نفر از کارشناسان نمونه صنعت بیمه معرفی شده و تندیس افتخار خود را دریافت کردند.
در افتتاحیه بیست‌و‌هشتمین همایش ملی بیمه و توسعه، مراسم یادبود جان‌باختگان صنعت بیمه بر اثر کرونا برگزار و از خانواده آن‌ها تقدیر شد.
همچنین پنجمین دوره جشنواره بیمه در رسانه برگزار و از نفرات برگزیده قدردانی گردید.