×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳

بر اساس تازه ترین گزارش بانک مرکزی از وضعیت پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه فرزندآوری طی ۱۰ ماه نخست سال جاری؛ بانک مسکن با اعطای بیش از یازده هزار فقره تسهیلات قرض الحسنه فرزندآوری بالغ بر ۷۱۵ میلیارد تومان در بین ۱۰ بانک برتر کشور قرار گرفت.

به گزارش کیوسک خبر به نقل از بانک مسکن_هیبنا، مطابق با گزارش منتشر شده، بانک مسکن از میان ۲۷ بانک قرار گرفته در این لیست در بین ۱۰ بانک برتر به لحاظ حجم و تعداد تسهیلات اعطایی به متقاضیان این نوع تسهیلات قرار دارد.

طبق قانون بودجه ۱۴۰۲، تسهیلات قرض الحسنه فرزندآوری در راستای سیاست‌های دولت در جهت اجرای قانون جوانی جمعیت، به ازای فرزند اول ۳۰ میلیون تومان، به ازای فرزند دوم ۶۰ میلیون تومان، به ازای فرزند سوم ۹۰ میلیون تومان، به ازای فرزند چهارم ۱۲۰ میلیون تومان و به ازای فرزند پنجم و به بعد ۱۵۰ میلیون تومان است.

این تسهیلات به پدرانِ دارای تابعیت جمهوری اسلامی ایران بابت فرزندان متولد شده در داخل کشور از تاریخ یکم فروردین ماه سال ۱۴۰۰ به بعد، حداکثر تا ۲ سال پس از تولد فرزند تعلق می‌گیرد.

طبق تازه‌ترین ترین گزارش منتشر شده از سوی بانک مرکزی، در ده ماهه ابتدایی سال جاری مجموعا معادل ۶۲۱ هزار و ۱۲۴ فقره تسهیلات قرض‌الحسنه فرزندآوری از سوی ۲۷ بانک به متقاضیان پرداخت شده است.

ارزش ریالی تسهیلات پرداخت شده نیز بالغ بر رقمی معادل ۳۸ هزار و ۴۵۴ میلیارد و ۴۵۹ میلیون تومان بوده است.

بانک مسکن با اعطای تعداد ۱۱ هزار و ۵۵۲ فقره تسهیلات قرض الحسنه فرزندآوری با رقمی بالغ بر ۷۱۵ میلیارد تومان در بین ۱۰ بانک برتر کشور قرار گرفته است.

بنابر گزارش ارائه شده از سوی نهاد پولی کشور، در پایان دی ماه سال جاری، علاوه بر پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه ذکر شده به متقاضیان، ۳۴۷ هزار و ۹۴۷ متقاضی نیز در صف اخذ تسهیلات قرار دارند.

به گزارش هیبنا، طی ماه‌های اخیر بنابر دستور رئیس‌جمهور و تاکید رئیس کل بانک مرکزی مبنی بر تسریع اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج و فرزند و لزوم کاهش صف متقاضیان دریافت این تسهیلات بانک مرکزی تمهیداتی اندیشید که علاوه بر اعطای تسهیلات سهمیه‌های ابلاغی، بانک‌های عامل برای کاهش متقاضیان در صف نسبت به پرداخت ۱۲۵ هزار فقره تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج و ۱۱۰ هزار فقره تسهیلات قرض‌الحسنه فرزند مازاد بر سهمیه‌های قبلی تا پایان سال ۱۴۰۲ اقدام کنند. در این راستا نیز بانک مسکن برای حمایت از این گروه از خانواده ها سرعت پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه فرزندآوری را تسریع کرده است.

ثبت نام تسهیلات فرزند آوری به صورت اینترنتی و از طریق سامانه تسهیلات قرض الحسنه فرزند بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران به نشانی ve.cbi.ir انجام می شود، این سایت تنها مرجع رسمی کشور جهت ثبت نام متقاضیان تسهیلات قرض الحسنه فرزند است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.