×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳

” کدام برند؟ کدام شرکت؟ کدام موسسه؟ کدام سرمایه‌گذاری؟ کدام خدمات؟ و…”، با توجه به گستردگی و پیچیده شدن مناسبت‌ های زندگی کلمه “کدام” یکی از اصلی‌ترین پرسش‌های افراد برای انتخاب انواع کالا و خدمات از میان میلیون‌ها نام است.
به گزارش کیوسک خبر به نقل از روابط عمومی بیمه تعاون، سردرگمی در انتخاب که گاه دامنه وسیعتری پیدا کرده و از دایره ارزیابی افراد کنار گذاشته می‌شود، در بیشتر موارد با تضمین و مهر تایید شرکت‌ های رتبه‌بندی اعتباری به‌ عنوان مرجعی معتبر و اصلح پایان می‌یابد، رویداد مهمی که در میان شرکت‌های بیمه ای تنها در بیمه تعاون رخ داده و انتخاب این شرکت را برای بیمه‌گذاران و سهامداران با چشم های بسته ممکن کرده است.

تداوم اعتماد در بیمه تعاون
اهمیت موضوع اعتبار سنجی تا آنجاست که در بیشترکشورها یکی از ابزاهای مهم سنجش توانگری مالی و توانایی ایفای تعهدات یک شرکت بیمه در برابر بیمه گذاران و نیز انتشار هرگونه اوراق بدهی و اتکائی منوط به کسب رتبه اعتباری است، برای همین بیمه تعاون به پشتوانه قدرت مدیریتی و اجرایی، خود را در معرض این محک قرار داده تا بیش از حرف در عمل توانایی اش را نشان دهد.

رتبه‌‌بندی اعتباری شرکت بیمه تعاون، با در نظر گرفتن داده‌های حداقل ۵ ساله بر اساس وضعیت کسب‌‌ و‌کار، وضعیت مالی شرکت و همچنین ریسک صنعتی که شرکت در آن فعالیت می‌کند، با ذره بین شرکت “رتبه‌‌بندی اعتباری برهان” رقم خورده و در ابتدا حائز رتبه اعتباری -BBB (تریپل بی منفی) البته با دورنمای پایدار شد که به فاصله چند ماه با سکانداری یونس مظلومی این شرکت توانست رتبه اعتباری خود را به BBB (به اندازه یک رتبه) ارتقا داده و یک سرو گردن در قابل اتکا بودن، بالاتر شود.

با توجه به اینکه جنس خدمات بیمه از مردم برای مردم است، لزوم توانایی در ایفای تعهدات کوتاه مدت و بلندمدت به بیمه‌گذاران و توجه به اصولی نظیر پایداری در دوام یک شرکت در برابر تغییرات محیط تجاری و اطمینان از توانگری مالی مستمر برای آن ضروری است، لذا برای تدام اطمینان طلایی حاصل شده، بیمه تعاون توقف نکرده و با ریل گذاری اصولی تحقق رتبه اعتباری (AAA) به عنوان بالاترین سطح را هدف قرار داده است.

رتبه بندی در بازتاب
رتبه اعتباری علاوه بر نتایج مثبت داخلی چون ایجاد رقابت بین شرکت‌های بیمه در جهت ارتقا و اهمیت‌دادن به حقوق بیمه‌گذاران، یکی از دروازه‌های ورود به شرکت‌ های بیمه خارجی نیز است.

اقدامی که از اهداف مهم بیمه مرکزی به حساب آمده و همواره مورد تاکید قرار می‌گرفت.“فعال کردن مجدد و رونق بخشیدن به ارتباطات صنعت بیمه با شرکت‌های بیمه معتبر خارجی از اهداف جدی بیمه مرکزی، در دوران مدیریت جدید است که یکی از الزامات آن قطعا، رتبه‌ بندی اعتباری شرکت‌های بیمه است. ”

گردانندگان اقتصاد نیز سعی دارند دستی بر آتش اعتبار سنجی داشته باشند. از جمله وزیر اقتصاد که فروردین ماه سالجاری در دیدار با اعضای سندیکای بیمه‌گران ضمن تاکید بر اهمیت حرکت صنعت بیمه کشور به سمت نظام رتبه‌بندی، خواستار برداشتن گام‌های بزرگ برای ساماندهی امتیاز شرکت‌های بیمه‌گر در راستای تحقق اعتبار سنجی در صنعت بیمه شد.

احسان خاندوزی، اعتبارسنجی را از موضوعات مهم صنعت بیمه کشور دانست که در سال ۱۴۰۲ باید مورد توجه فعالان این صنعت قرار گیرد.” اگر صلاح کل بیمه‌گری کشور را می‌خواهیم گریزی از این نیست که شرکت‌های ما باید به سمت یک نظام رتبه بندی بروند و این رتبه بندی کمک خواهد کرد که پرتفو‌های بزرگ در صنعت بیمه به سمت اعتبار‌های بزرگ سوق پیدا کنند.”

منبع: باشگاه بیمه گران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.