×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
اطلاعات لازم درباره سود مشارکت بیمه عمر را در کمتر از ۱۰دقیقه بخوانید

بیمه عمر یکی از پر طرفدارترین رشته‌های بیمه‌ای در سراسر جهان است. همه ما با قصد سرمایه‌گذاری و استفاده از پوشش‌های جذاب بیمه عمر آن را انتخاب می‌کنیم. بیمه عمر بسیار کاربردی و مهم است. چراکه سرمایه گذاران بیمه عمر علاوه‌بر انواع پوشش درمانی، سود بسیار بالایی را در پایان دوره به‌صورت یکجا دریافت خواهند کرد. در واقع سود مشارکت در کنار سود تضمینی بیمه عمر یکی از دلایل اصلی است که همه افراد جامعه تمایل دارند تا برای خود بیمه عمر تهیه کنند. در این مقاله همراه ما باشید تا انواع سود مشارکت بیمه عمر همراه با بهترین شرکت ارائه‌دهنده بیمه عمر در ایران را بررسی و معرفی کنیم.

سود مشارکت بیمه عمر

سود مشارکت بیمه عمر راهکاری برای کمک به چرخه اقتصادی کشور!
بیمه عمر یکی از بهترین راهکار‌های سرمایه‌گذاری در جهان است که با هدف جمع‌آوری نقدینگی از جامعه و کمک به چرخه اقتصادی طراحی شده است. نقدینگی به شرکت‌های بیمه‌ای این فرصت را می‌دهد که در پروسه‌های اصولی اقتصادی کشور وارد شوند و سرمایه‌گذاری سودآوری داشته باشند. در این صورت هم چرخه اقتصادی کشور با این سازوکار بهتر و هم سودی که از سرمایه‌گذاری‌های شرکت بیمه‌گر به دست می‌آید بین کلیه سرمایه‌گذاران تقسیم می‌شود.

سود حاصل شده از سرمایه‌گذاری‌های شرکت بیمه‌گر به‌صورت دقیق مشخص نیست. اما سرمایه‌گذاران بیمه عمر از همان ابتدا از حداقل سود خود که توسط بیمه مرکزی تضمین شده مطلع خواهند بود. بیمه از الزامی‌ترین موضوعاتی است که هر کس در زندگی خود فارغ از اینکه کجای این کره خاکی زندگی می‌کند باید درباره آن تصمیم جدی بگیرید. خوشبختانه برای هر قشری از آحاد جامعه بیمه‌های مشخصی وجود دارد. به‌طور مثال برای خودرو بیمه بدنه و بیمه شخص ثالث، برای محصلان بیمه دانش‌آموزی، برای کلیه افراد جامعه بیمه تکمیلی و برای مهندسان و پروژه‌های ساختمانی بیمه مسئولیت و مهندسی وجود دارد.

انواع سود بیمه عمر
انواع سود بیمه عمر، قبل از تهیه بیمه عمر از قوانین بیمه‌ای مطلع باشید!
بهتر است که قبل از اینکه بیمه عمر را از یکی از شرکت‌های بیمه‌ای سراسر کشور تهیه کنید، از قوانین مربوطه مطلع باشید. برای تهیه بیمه عمر، بیمه تکمیلی sos یا هر نوع بیمه دیگری باید از تعهدات خود و شرکت بیمه‌گر آگاه باشید. بیمه عمر شامل دو نوع سود تضمینی و مشارکت در منافع است که در ادامه به بررسی هر دو می‌پردازیم.

سود تضمینی بیمه عمر؛ تضمینی قطعی که بیمه مرکزی به کلیه سرمایه گذران بیمه عمر می‌دهد!
بیمه مرکزی روی همه بیمه نامه‌های عمر که شرکت‌های بیمه‌ای در سراسر کشور ارائه می‌دهند سود تضمینی می‌دهد. سود تضمینی در کلیه شرکت‌های بیمه‌ای یکسان بوده و به همه سرمایه‌گذاران قطعاً پرداخت می‌شود. میزان سود تضمینی بیمه عمر برای هر سرمایه‌گذاری در دو سال اول ۱۶ درصد، سال سوم و چهارم ۱۳ درصد و سال پنجم و ششم ۱۰ درصد خواهد بود. سود تضمینی حداقلی سودی است که بیمه مرکزی کشور تضمین می‌دهد که به سرمایه‌گذار پرداخت می‌شود. پرداخت سود بیمه عمر از طرف بیمه مرکزی تضمین شده است و پشتوانه‌ی محکمی دارد. به همین دلیل کاربران با خیالی آسوده می‌توانند به تهیه بیمه عمر اقدام کنند.

در ابتدای تهیه بیمه عمر می‌توانید از میزان سود تضمینی خود مطلع شوید. در واقع یکی از مزایای سرمایه‌گذاری در بیمه عمر نسبت به بانک‌ها این است که از همان ابتدا از سود تضمینی که به دست می‌آورید به‌صورت دقیق مطلع خواهید شد. به همین دلیل می‌توانید برای آن برنامه‌ریزی کنید. اما سود بانکی به‌صورت سالیانه تعیین می‌شود و ممکن است در طول سال با تغییراتی اساسی همراه شود.

سود مشارکت بیمه عمر
سود مشارکت بیمه عمر؛ سوابق شرکت بیمه‌گر را حتماً بررسی کنید!
در همه شرکت‌های بیمه‌ای علاوه بر سود تضمینی سود مشارکتی نیز به کلیه سرمایه گذارن پرداخت می‌شود. سود مشارکتی بیمه عمر در هر شرکت متفاوت است و بستگی به سرمایه‌گذاریی‌هایی دارد که شرکت بیمه‌گر انجام می‌دهد. حتماً قبل از تهیه بیمه عمر در خصوص سوابق فعالیت شرکت بیمه مورد نظرتان تحقیق و بررسی کنید که میزان سود مشارکتی که در سال‌های قبل پرداخت کرده چقدر بوده است.

توجه کنید که اگر شرایط کاری و زندگی شما را در برابر آسیب‌های احتمالی قرار می‌دهد برای خود چند بیمه مختلف تهیه کنید. در ایران کلیه مردم بجز بیمه پایه در رشته‌های مختلفی می‌توانند یک یا چند بیمه را برای خود انتخاب کنند. از بیمه تکمیلی بیماران خاص گرفته، تا بیمه مسئولیت و مهندسی، بیمه درمان تکمیلی انفرادی، بیمه بدنه و بیمه شخص ثالث را می‌توان از شرکت‌های بیمه‌ای سراسر کشور تهیه کرد.

نحوه محاسبه سود مشارکت بیمه عمر؛ آیین‌نامه سود مشارکت بیمه عمر را حتماً مطالعه کنید!
همه شرکت‌های بیمه‌ای در سراسر کشور باید طبق آیین‌نامه ۶۸ سود مشارکت را محاسبه و ‌واریز کنند. کلیه شرکت‌های بیمه‌گر باید سالانه ۸۵ درصد از منافعی که از محل سرمایه‌گذاری‌های بیمه عمر کسب می‌کنند را به صندوق بیمه، به‌عنوان سود مشارکت ‌واریز کنند.

توجه کنید که سودی که شرکت بیمه‌گر باید به صندوق بیمه‌ واریز کند مبلغ مشخصی نیست و به سرمایه‌گذاری‌های شرکت بیمه بستگی دارد. شرکت بیمه‌گر موظف است که سود سالیانه مشارکت در منافع را محاسبه و به کلیه بیمه‌گذاران خود اعلام کند.

سود مشارکتی بیمه عمر
پرداخت سود بیشتر به معنی بیمه عمر بهتر نیست!
توجه کنید که پرداخت سود بیشتر صرفاً نشان‌دهنده این نیست که شرکت بیمه مورد نظر بهتر از شرکت‌های بیمه‌ای عمل کرده است. در این خصوص باید گزارش‌های بیمه مرکزی که سالیانه در خصوص شرکت‌های بیمه‌ای اعلام می‌کند را به‌طور دقیق مطالعه کنید. گزارش سطح توانگری مالی که بیمه مرکزی سالیانه ارائه می‌دهد بر اساس فاکتور‌های مختلفی به دست می‌آید. میزان سوددهی شرکت بیمه، توانایی جبران خسارت در سریع‌ترین زمان ممکن، خدمات و پوشش‌های بیمه‌ای و میزان پاسخ‌گویی کارشناسان بیمه از مهم‌ترین فاکتورهای تاثیرگذار در گزارش بیمه مرکزی هستند.

توانگری مالی بیمه آسماری در سال ۱۳۹۹ معادل ۱۰۰ درصد یعنی سطح یک بوده و کاملاً مورد تایید بیمه مرکزی کشور است. به همین دلیل با خیال آسوده می‌توانید نسبت به تهیه بیمه آسماری خود اقدام کنید. در ایران هر شرکتی باتوجه به سیاست‌گذاری‌های که دارد، رشته‌های بیمه‌ای مختلفی را ارائه می‌دهد. بیمه مسئولیت یکی از رشته‌های پر متقاضی در ایران است که پوشش‌های بیمه‌ای مطلوبی را ارائه می‌دهد. اگر می‌خواهید در خصوص این بیمه کاربردی بیشتر بدانید پیشنهاد می‌کنیم که مقاله بیمه مسئولیت چیست را مطالعه کنید.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.