×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۲۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
اشاره طالبان به “توافق” بر سر نکشاندن درگیری‌های تابستانه به شهرهای بزرگ

به گزارش کیوسک خبر به نقل از سایت اماراتی العین الاخباریه، این جنبش از زمان شروع پیشروی برای کنترل پایگاه‌های جدید، استراتژی عدم ورود به شهرهای بزرگ و تمرکز بر حومه‌ها را با هدف تصاحب مناطق بیشتر اتخاذ کرده است.
در این راستا، یکی از رهبران ارشد طالبان امروز سه شنبه گفت، طالبان نمی‌خواهد در داخل شهرهای افغانستان وارد جنگ شود. وی بار دیگر بر مخالفت با بقای نیروهای خارجی تاکید کرده و در این راستا به ترکیه نسبت به ابقای نیروهای خود در افغانستان پس از خروج کامل نیروهای آمریکایی هشدار داد.
امیر خان متقی، یکی از مذاکره کنندگان طالبان در توییتی که توسط سخنگوی طالبان منتشر شد، نوشت: اکنون و با انتقال درگیری‌ها از کوه‌ها و بیابان‌ها به دروازه شهرها ما نمی‌خواهیم درگیری به شهرها کشانده شود.
وی با اشاره به تمایل طالبان برای گفت‌وگو گفت: بهتر است از هر وسیله‌ای برای دستیابی به توافق منطقی برای مصون ماندن از آسیب دیدن شهرهایمان استفاده کنیم.
طالبان از زمان شروع حملات اخیر خود علیه نیروهای دولتی بر اشغال مناطق حومه متمرکز شده در حالی که ارتش افغانستان استراتژی نگه داشتن شهرهای بزرگ را دنبال کرده است. استراتژی که کارشناسان انتظار دارند توازن قوا را به نفع ارتش در سطح میدان حفظ کند. با این حال طالبان از طریق تبلیغات دنبال گسترش نفوذ خود است.
تحلیلگران در عین حال بعید نمی‌دانند که طالبان در دور بعد به جای حومه‌ها تمرکز خود را روی مرکز ولایات و شهرهای بزرگ معطوف کند. این بدان معنی است که توانایی ارتش برای غلبه بر حملات تابستانه در پی از دست دادن پشتیبانی قاطع هوایی آمریکا ممکن است آینده دولت فعلی را مشخص کند.
خروج نیروهای خارجی از افغانستان انگیزه معنوی بزرگی به طالبان بخشیده است زیرا این جنبش سلسله حملاتی را آغاز کرده و در جریان آن به شکل جزئی یا کامل از ابتدای ماه مه بر ده‌ها منطقه مرکزی کنترل یافته است‌.
انتهای پیام

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.