×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
ادامه خاموشی‌ها تا پایان مرداد

به گزارش کیوسک خبر، خاموشی ها تا پایان مرداد ادامه دارد. این خبری بود که محمدحسن متولی زاده معاون وزیر نیرو آن را اعلام کرد و گفت : کاهش بارش، خشکسالی شدید و کاهش تولید نیروگاه‌های برق آبی موجب شد امسال سال استثنایی از نظر محدودیت‌های تولید برق باشد گرچه با همکاری صدا و سیما و سازمان بسیج مستضعفان، تاکنون توانستیم با کمترین مشکل این شرایط را سپری کنیم.

او که در رزمایش سراسری پایش و رصد مدیریت مصرف برق کشور با محور مصارف ادارات، اصناف، کسبه و جلب مشارکت مشترکان خانگی (طرح شهید عباسپور) سخن می گفت، همچنین گفت : امیدواریم برگزاری این همایش، منشأ اصلاح الگوی مصرف شود و نتیجه مؤثری در میزان مصرف برق ادارات، اصناف و فرهنگ مصرف داشته باشد.

کاهش ۳۰ درصدی مصرف برق در بسیج و سپاه
سردار سیف جانشین عملیاتی سازمان بسیج نیز از دیگر سخنران این همایش بود که در این مراسم اهمیت کاهش مصرف در بخش خانگی و استفاده از وسایل الکتریکی در ساعت های غیر پیک را مورد توجه قرار داد و گفت: اما اکنون بیش از ۱۰درصد کمبود تولید برق داریم که باید به نحوی جبران کنیم.

در این مراسم گفت: به منظور رعایت حال هموطنانی که بیمارانی که درگیر کرونا هستند یا به دستگاه اکسیژن نیازمندند، می بایست همه‌نسبت به کاهش مصرف برق اقدام کنیم و تا حد امکان مصارف غیرضروری را کاهش دهیم.

سیف با بیان اینکه برق امکان ذخیره سازی گسترده ندارد بر لزوم برگزاری رزمایش مشابه در تمام وزارتخانه تاکید کرد و گفت: هر کس حتی اگر بتواند یک لامپ را خاموش کند، بخش مهمی از مشکل برق حل خواهد شد.

او در عین حال از دستور سردار نقدی رییس سازمان بسیج برای کاهش میزان مصرف ادارات وابسته به بسیج خبرداد و گفت : قرار است که میزان مصرف در مرداد نسبت به تیر ۳۰ درصد کاهش پیدا کند تا از بحران برق سپری شود.

سردار سیف خطاب به مسئولان وزارت نیرو نیز گفت: باید مراقب بود تا بی تدبیری در خاموش کردن یک مجموعه یا یک مکان، باعث نارضایتی نشود که این موضوع مانند تیری است که به اشتباه از تفنگ خارج می‌شود.

افزایش تولید با کاهش مصرف در بخش خانگی
خانم بیابانی فرمانده بسیج خواهران کشور نیز در این مراسم به نقش خانم‌ها در کاهش مصرف اشاره کرد و گفت: زنان کشورمان توانستند چالش‌های بزرگی را در کنار مردان برطرف کنند و از آن جایی که زنان به عنوان فرهنگ سازان، نقش موثری دارند اگر از وسایل پرمصرف در پیک استفاده نکنند قطعا شاهد تاثیر آن در شبکه برق خواهیم بود.

او همچنین به نقش زنان در اصلاح الگوی مصرف اشاره کرد و افزود: اگر الگوی مصرف از طریق خانم‌ها در خانواده با آموزش نهادینه شود برخی از مصارف کاهش می‌یابد و در آینده نزدیک دیگر با مشکلاتی مانند قطعی برق مواجه نخواهیم بود.

فرمانده بسیج خواهران همچنین ضرورت فعال بودن واحدهای تولیدی و صنعتی را مورد تاکید قرار داد و گفت : کمک زنان در کاهش مصرف برق در بخش خانگی، منجر به افزایش تولید و بهبود وضعیت اقتصاد در شرایط بد اقتصادی می شود.

گفتنی است؛ در رزمایش سراسری پایش و رصد مدیریت مصرف برق کشور با محور مصارف ادارات، اصناف و کسبه و جلب مشارکت مشترکان خانگی (طرح شهید عباسپور) , ۱۵۰۰ خودروی عملیاتی، ۵ هزار نیروی عملیاتی برقی و ۸ هزار نیروی بسیج مشارکت کردند و این رزمایش در بیش از ۲ هزار نقطه مورد پایش و بازرسی قرار گرفت.