×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اعلام آمادگی صندوق توسعه ملی برای مشارکت با شرکت هایی که در سطحی عالی کار هوش مصنوعی را پیش می برند.

کیوسک خبر ـ مهدی غضنفری، رئیس هیئت عامل صندوق توسعه ملی در آیین امضای توافقنامه معاونت علمی با صندوق توسعه ملی و بانک توسعه صادرات گفت: ماموریت ما در صندوق توسعه ملی به کارگیری و سرمایه گذاری عواید حاصل از نفت و گاز برای آیندگان است و از آنجا که حوزه‌های دانش بنیان هم امروز به نوعی تضمین کننده آینده این نسل محسوب می‌شوند، تعامل و تسهیلگری در تامین منابع این شرکت ها با ماموریتی که در اساسنامه به ما محول شده هم راستا است. از این رو، ما خودمان را در کنار معاونت علمی می‌بینیم و در این توافق نامه، ورود به فضای ارزی را در کنار فضای ریالی که پیشتر در سال های گذشته داشتیم، اضافه کرده ایم.
وی اختصاص منابع به حوزه های دانش بنیان را اقدامی سرمایه گذارانه خواند و تصریح کرد: هر نوع تامین منابع مالی در حوزه های دانش بنیان همراه با درآمد زایی است و ما نباید به آن نگاه هزینه ای داشته باشیم چرا که ماهیتی سرمایه گذارانه و سودآورانه دارد.
غضنفری در پایان به شعاری که صندوق هر سال سرلوحه اقدامات خود قرار داده هم گریز زد و گفت: در سال ۱۴۰۱ ورود به سرمایه گذاری، سال ۱۴۰۲ ورود به بالادست نفت و سال ۱۴۰۳ را سال هوش مصنوعی در نظر گرفته ایم و با نهادسازی آن می‌کوشیم به این مهم جامه عمل بپوشانیم. مضاف بر اینکه حضور صندوق در شورای راهبری هوش مصنوعی به این ماموریت، جدیت بیشتری می بخشد.
وی در این راستا، تاکید کرد: سال آینده صندوق آمادگی خود را برای مشارکت با شرکت هایی که در سطحی عالی کار هوش مصنوعی را پیش می برند، اعلام می کند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.