×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳

به گزارش کیوسک خبر به نقل از روابط عمومی پژوهشکده بیمه بر اساس نتایج گزارش پژوهشی ” آثار شیوع کرونا بر بیمه‌های انرژی “، شیوع ویروس کرونا موجب کاهش تولیدات صنعتی چین و کاهش واردات نفت توسط این کشور شده و کاهش فروش نفت خام و افت شدید قیمت پایه نفت در بازار جهانی را به همراه داشته است. با توجه به این‌که خرید و فروش نفت در بازار جهانی معمولا بر پایه معاملات آتی صورت می‌گیرد، در دوران شیوع ویروس کرونا به دلیل کاهش قیمت نفت، معامله‌گران به جای فروش سریع به دنبال راهی برای نگهداری نفتِ تازه تحویل شده یا درحال تحویل خواهند بود.
در این شرایط معامله‌گران، از مخازن، نفتکش‌ها و کشتی‌های غیرفعال به عنوان واحدهای ذخیره‌سازی استفاده کرده و در انتظار افزایش قیمت نفت خواهند ماند. اما ذخیره نفت خام برای مدت طولانی موجب ته‌نشین شدن، رسوب بیش از حد در انتهای بار، تخریب و آلودگی آن خواهد شد. این در حالی است که ماشین‌آلات مورد استفاده در حوزه انرژی برای بیکار ماندن به مدت طولانی طراحی نشده اند و وجود ترکیبات خورنده در نفت خام موجب آسیب به مخازن خواهد شد.
بر اساس یافته‌های این گزارش، زنجیره‌ای از اتفاقات اجتناب‌ناپذیر که در پی سقوط قیمت نفت رخ داده‌اند موجب تحمیل ریسک‌های اضافی به شرکت‌های بیمه در حوزه نفت‌، گاز و پتروشیمی خواهند شد و بیمه حمل‌و‌نقل دریایی مستقیما تحت تاثیر این زنجیره از اتفاقات قرار دارد. بر این اساس رشد حق بیمه تولیدی در این حوزه احتمالا نسبت به دوران قبل از شروع پاندمی کرونا  کمتر خواهد بود و بیمه‌گران ناچار به جذب پورتفو و جلب رضایت بیمه‌گذاران به وسیله پذیرش انواع ریسک و ایجاد تعهدات دیکته شده از سوی عاملان صنعت نفت و گاز خواهند بود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.