×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی از راه‌اندازی سامانه جامع اموال تملیکی(سیات) خبر داد و افزود: با وبسایت هایی که از ابتدای شهریورماه به “سیات” متصل می شود ارتباط سیستمی با مراجع رسیدگی کننده خواهیم داشت، این سامانه، سامانه پایه ای مبارزه با قاچاق است.

به گزارش کیوسک خبر به نقل از روابط عمومی سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی، سید عبدالمجید اجتهادی در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل جدید اموال تملیکی استان کرمان ضمن تشکر از تعامل سازنده دستگاه های مرتبط با سازمان اظهار کرد: جمع آوری و تعیین تکلیف کالاهای در اختیار دولت از جمله،قاچاق، ضبطی،منقول و غیر منقول از وظایف این سازمان است.
رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی گفت: یکی از وظایف اصلی سازمان، تعیین تکلیف کالاهای قاچاق است که رهبری می فرمایند ” همه دستگاه‌ها در مبارزه با قاچاق دخیل هستند و باید سهم خود را ادا کنند”.

وی با بیان اینکه یک فصل و ۱۶ ماده از قانون مبارزه با قاچاق، بر پیشگیری تاکید دارد، افزود: اقدامات خوبی صورت نگرفته و فاصله زیادی با مطالبات رهبری داریم.

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی تصریح کرد: اگر قوانین اصلاح می شد ناچار نبودیم ۱۲۷ هزار تن ذرت را که از سال ۹۲ در انبارها باقی مانده بود را بازصادرات کنیم.

اجتهادی ادامه داد: سال گذشته در استان هرمزگان طی یک هفته با هماهنگی دادگستری، وزارت بهداشت و استانداری ۴۳۶ کانتینر که قابل استفاده نبود انهدام شد.

وی تاکید کرد: با توجه به مشکلات موجود از سوی سازمان آواربرداری شد، در منطقه ویژه سیرجان، سلفچگان و بندر شهید رجایی کالاهایی متعلق به دهه ۹۰ است که جزو سرمایه کشور است که آن توجه نشده و تصمیم ملی را می طلبد.

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی با بیان اینکه این سازمان دستگاه بین قوه ای است، تاکید کرد: تحول و انقلاب واقعی در سازمان افتاده که نتیجه تعامل دو قوه است.

وی از راه‌اندازی سامانه جامع اموال تملیکی(سیات) خبر داد و افزود: با وبسایت هایی که از ابتدای شهریورماه به “سیات ” متصل می شود ارتباط سیستمی با مراجع رسیدگی کننده خواهیم داشت، این سامانه، سامانه پایه ای مبارزه با قاچاق است .

اجتهادی با بیان اینکه سامانه برخط خرده فروشی راه اندازی شده و تاکنون شانزدهمین مزایده آن برگزار شده است، گفت: راهبرد سازمان درباره کالاهایی که محدودیت عرضه در بازار دارد، در اختیار کمیته امداد و سایر سازمان های حمایتی قرار گیرد.

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی اظهار کرد: از ابتدای تاسیس سازمان تا سال ۱۴۰۰ حدود ۵۲ هزار متر انبار تملیکی در اختیار سازمان بود که فقط در سال گذشته حدود ۷۵ هزار مترمربع و ۲۰ برابر ۳۰ سال گذشته انبار به تملک در آمده است.

وی گفت در بخش قفسه بندی نیز تا سال۱۴۰۰، ۲۳۰۰ مترمربع قفسه‌بندی صورت گرفت اما فقط در سال گذشته ۷۶ هزار مترمربع قفسه‌بندی انجام شده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.