×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳

پیشنهادهای اصلاح آیین نامه سرمایه گذاری موسسات بیمه (شماره ۹۷) با هدف بهره وری بیشتر سرمایه های صنعت بیمه در نشست امروز شورای عالی بیمه به تصویب رسید.
به گزارش کیوسک خبر به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل بیمه مرکزی در نشست امروز پنجم مهرماه، گزارش تحلیلی آمار عملکرد صنعت بیمه در سال گذشته مورد بحث و بررسی قرار گرفت و برنامه های آتی نیز ارائه شد.
بر اساس این گزارش در نشست امروز، اعضای این شورا امکان سرمایه گذاری در حوزه های فناور و دانش بنیان و همچنین بهره گیری از ظرفیت اعتبار مالیاتی را بررسی کردند.
در نشست یادشده، آیین نامه سرمایه گذاری با رویکرد انعطاف پذیری در خصوص شرکت های بیمه دارای نسبت توانگری بالا و شاخص های نظام رتبه بندی اصلاح شد.
در ادامه جلسه،امکان سرمایه گذاری صنعت بیمه در پروژه های کلان مورد نیاز کشور و هدایت منابع به سمت سرمایه گذاری های مولد نیز در این نشست مورد تاکید ویژه قرار گرفت.
در چهارصد و هشتاد و چهارمین جلسه شورای عالی بیمه، راهکارهای سرمایه گذاری در صندوق ها و ابزارهای ساختاریافته دارای مجوز از سازمان بورس و اوراق بهادار نیز مطرح و در این حوزه تصمیماتی اتخاذ شد.
تفکیک منابع سرمایه گذاری به سه دسته حقوق مالکانه، ذخایر ریالی و سایر ذخایر و تعیین الزمات اختصاصی برای هر یک از آنان نیز در شورای عالی بیمه مورد بحث و بررسی قرار گرفت و به تصویب رسید.
در این نشست علاوه بر تصمیمات فوق، گزینه های جدید سرمایه گذاری و ابزارهای ساختاریافته در حوزه های مختلف مالی و اعتباری نیز در آیین نامه جدید سرمایه گذاری گنجانده شد.
شایان ذکر است که تاکنون ۱۲ جلسه کمیسیون تخصصی، چهار نشست کمیته منتخب و سه جلسه شورای عالی بیمه با صدها ساعت کار کارشناسی در خصوص اصلاح آیین نامه شماره ۹۷ برگزار شد که خروجی و دستاوردهای آن در چهارصد و هشتادمین جلسه شورای عالی بیمه به تصویب رسید.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.