×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
آیین آغاز بهره برداری از سه پروژه ذوب آهن اصفهان در حوزه های محیط زیست و مسئولیت اجتماعی

در آستانه فرارسیدن چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی آیین آغاز بهره برداری از سه پروژه ذوب آهن در حوزه های محیط زیست و مسئولیت اجتماعی با حضور حجت الاسلام و المسلمین باقریان امام جمعه زرین شهر، حسین رجایی نماینده مردم شهرستان لنجان در مجلس ، حمید رضا محمدی فرماندار این شهرستان ، ایرج رخصتی سرپرست مدیریت عامل ذوب آهن و جمعی از دیگر مسئولین این شرکت و شهرستان لنجان پنج شنبه ۲۱ بهمن ماه در این مجتمع عظیم صنعتی برگزار شد.
در این آیین دو پروژه زیست محیطی بهینه سازی الکتروفیلتر ۱۱۰ آگلومراسیون و بگ فیلتر واگن توزین کوره بلند شماره یک و یک پروژه در حوزه مسئولیت اجتماعی جهت تجهیزات جدید بیمارستان شهید مطهری ذوب آهن از جمله دستگاه پیشرفتهMRI ، دستگاه سنگ شکن ، دستگاه پیشرفته سی تی اسکن۱۶ اسلایس و دستگاه پیشرفته دانسیتومتری(سنجش تراکم استخوان) راه اندازی گردیدند .
ایرج رخصتی در این آیین در خصوص پروژه های زیست محیطی افتتاح شده گفت : تمام پروژه های توسعه ای ذوب آهن اصفهان پیوست زیست محیطی دارند و این مجتمع عظیم صنعتی از ابتدای تاسیس، خود را متعهد به رعایت الزامات صنعت سبز می داند و دراین راستا فعالیت های مختلف را با هزینه های چشمگیر انجام داده است .
وی افزود : محیط زیست امانتی است که باید آن را به دست آیندگان بسپاریم و با توجه به اینکه طبق آموزه های دین اسلامی ، آسیب رساندن به یک نفر در حکم آسیب به کل بشریت است ، لذا حتی رفع کمترین آلایندگی ها هم باید مد نظر باشد.
سرپرست مدیریت عامل ذوب آهن ، راه اندازی تجهیزات جدید بیمارستان شهید مطهری را در راستای مسئولیت های اجتماعی این شرکت دانست و گفت : این تجهیزات به ویژه MRI در منطقه وجود ندارد و راه اندازی آن خدمت مهمی به این منطقه با حدود ۵۰۰ هزار نفر جمعیت است .
امام جمعه زرین شهر نیز در این آیین ، دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه صنعت را چشمگیر دانست و گفت : پیش از انقلاب ، متاسفانه مانع انتقال دانش فنی به ایرانیان می شدند و اما حماسه سازی مردم در برابر رژیم طاغوت ، تمام آن مناسبات ظالمانه را برهم زد و جوانانی از همین خاک مدیریت صنعت کشور را برعهده گرفتند .
وی افزود: دستاوردهای ذوب آهن اصفهان یکی از نمادهای مهم خودباوری و اعتماد به جوانان است و با این نیروی انسانی توانمند می توان انتظار پیشرفت های بیشتری از این مجموعه صنعتی داشت .
نماینده مردم شهرستان لنجان در مجلس شورای اسلامی نیز در این آیین گفت : صنعت فولاد ایران مدیون ذوب آهن اصفهان است و این شرکت کانونی برای تربیت نیروهای متخصص و مدیران کارآمد جهت صنعت کشور بوده است .
حسین رجایی با اشاره به تجارب ارزشمند پیشگامان ذوب آهن گفت : جوانان این شرکت نیز با سرلوحه قرار دادن گام دوم انقلاب می توانند این شرکت را که پیشگام صنایع فولادی است ، به عنوان پیشتاز در تولید محصولات صنعتی مهم مطرح نمایند .
وی ، برقراری تعاملات عمیق تر با ذوب آهن اصفهان را از جمله برنامه های کاری خود برشمرد و اظهار داشت : آمادگی همکاری و حمایت از این مجتمع عظیم صنعتی را داریم تا دوباره جایگاه خود را در قله صنعت فولاد کشور به دست آورد.
نماینده مردم لنجان ، پروژه های زیست محیطی ذوب آهن به ویژه پروژه های جدید را قابل تقدیر دانست و گفت : این پروژه ها هزینه بر هستند و اغلب هم به خوبی دیده نمی شوند اما از جنبه اخلاقی و انسانی بسیار مهم هستند و با دعای خیر مردم ، برکات فراوان آن به این شرکت می رسد .
فرماندار شهرستان لنجان نیز ضمن تقدیر از اقدامات ذوب آهن در حوزه های زیست محیطی و مسئولیت اجتماعی گفت : این شرکت در مقابله با بحران کرونا نیز به منطقه خدمات بسیاری ارائه داد و بیمارستان شهید مطهری همچون گذشته آمادگی کامل خود برای مقابله با سویه جدید این بیماری اعلام کرد .
حمید رضا محمدی افزود : باوجود اینکه وظیفه ذاتی بیمارستان شهیدمطهری ، ارائه خدمات به ذوب آهن اصفهان است اما همواره به مردم منطقه خدمات بسیار مهمی ارائه داده است .
وی اظهار داشت : شهر فولاد شهر در حال توسعه است و لذا وجود این بیمارستان اهمیت ویژه ای دارد و مردم از استان های همجوار نیز به این بیمارستان مراجعه می کنند و لذا وظیفه ما مسئولین است که نهایت همکاری را با ذوب آهن اصفهان و این بیمارستان داشته باشیم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.