×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
آووکادو توزیع چربی شکمی زنان را تغییر می‌دهد

به گزارش کیوسک خبر به نقل از پایگاه خبری هلث، در این مطالعه ۱۰۵ بزرگسال چاق و دارای اضافه وزن در یک آزمایش شرکت کردند. این مطالعه نشان می‌دهد چربی احشایی شکمی در زنانی که در برنامه روزانه خود از آووکادو استفاده می‌کنند، کمتر است.

در ناحیه شکم دو نوع چربی وجود دارد؛ نوع اول درست زیر پوست جمع می‌شود و چربی زیرجلدی یا زیرپوستی نام دارد و نوع دوم چربی احشایی نام دارد که در ناحیه عمیق‌تر شکم جمع می‌شود. افرادی که چربی احشایی دارند، در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به دیابت قرار دارند. در این آزمایش محققان علاقمند بودند که بدانند آیا آووکادو نسبت چربی زیرجلدی به احشایی را تغییر خواهد داد؟

هدف از این آزمایش کاهش وزن نبود، بلکه محققان مشتاق بودند که بدانند مصرف آووکادو چه عملکردی بر نحوه ذخیره چربی دارد، زیرا محل چربی در بدن نقش مهمی در سلامتی کلی دارد.

در این مطالعه محققان به مدت ۱۲ هفته رژیم غذایی داوطلبان را مورد بررسی قرار دادند. داوطلبان به دو گروه تقسیم شدند؛ که یک گروه در رژیم غذایی خود آووکادو داشتند. در پایان مطالعه چربی شکمی، تحمل گلوکز، متابولیسم و نشانگر دیابت مورد بررسی قرار گرفت.

نتایج نشان می‌دهد مصرف روزانه آووکادو در زنان،‌ چربی احشایی و همچنین نسبت چربی احشایی به چربی زیرجلدی را کاهش می‌دهد. این تغییر در مردان مشاهده نشد.

در ادامه مطالعات متخصصان تغذیه کالیفرنیا نشان می‌دهد که آووکادو با کاهش وزن، کاهش احتمال سرطان و بیماری‌های قلبی، کاهش علایم آرتروز و کلسترول و افزایش جذب مواد مغذی و سلامت چشم، به حفظ سلامتی و طول عمر کمک می‌کند.

آووکادو یک منبع غنی از پتاسیم و اسیدهای چرب امگا ۳ و فیبرهای محلول و نامحلول است. متخصصان تغذیه به دلایل زیر مصرف روزانه آووکادو را توصیه کرده‌اند:

به جذب سایر مواد مغذی کمک می‌کند
آووکادو دارای چربی غنی است که به جذب مواد غذایی دیگر از جمله ویتامین‌های محلول در چربی مانند A ، K، D و E کمک می‌کند.

علایم آرتروز را برطرف می‌کند
آووکادو یک میوه ضد التهابی و حاوی فیتوسترولها، آنتی اکسیدان‌ها، کاروتینوئید و اسیدهای چرب امگا ۳ است. آووکادو حاوی ترکیباتی به نام ASU است که سنتز کلاژن را افزایش می‌دهد و سبب کاهش درد آرتروز و استئو آرتریت می‌شود.

خطر ابتلا به سرطان را کاهش می‌دهد
مطالعات صورت گرفته در سال ۲۰۰۷ میلادی نشان می‌دهد که ویژگی‌های آنتی اکسیدانی و ضد التهابی موجود در آووکادو، احتمال ابتلا به سرطان‌های دهان، پوست و پروستات را کاهش می‌دهد. به علاوه ترکیبات موجود در آووکادو، عوارض جانبی شیمی درمانی را کاهش می‌دهد.

سبب کاهش کلسترول می‌شود
آووکادو حاوی ترکیباتی به نام beta-sitosterol است که سبب کاهش چربی های بد LDL و افزایش چربی خوب HDL می‌شود.

سلامت چشم را افزایش می‌دهد
یک اونس آووکادو حاوی ۸۱ میکروگرم زیزانتین و لوتئین است که هر دو ترکیب در چشم به عنوان آنتی اکسیدان عمل می‌کنند و در حفظ سلامت چشم موثرند. مصرف آووکادو از بروز آب مروارید و انحطاط ماکولا جلوگیری می کند.

در حفظ سلامت قلب موثر است
آووکادو با کاهش کلسترول و سندرم متابولیک از بروز بیماری های قلبی، عروقی، سکته مغزی ، بیماری عروق کرونر و دیابت جلوگیری می‌کند.

سبب کاهش وزن می‌شود
فیبر موجود در آووکادو سبب احساس سیری طولانی مدت می شود و اسیدهای چرب موجود در آن، مرکز سیری در مغز را فعال می‌کنند.
نتایج این مطالعه در نشریه Nutrition منتشر شده است.