×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
آمریکایی‌هایی که پدر و مادرها را کشته‌اند، نگران یتیمان افغان شده‌اند!

به گزارش ایسنا به نقل از آکسیوس، کاندولیزا رایس، وزیر خارجه اسبق و مک مستر، مشاور امنیت ملی سابق در نامه‌ای روند تخلیه افغان‌ها را “نه فقط یک مسئله بشردوستانه” بلکه “یک مسئله حیاتی امنیت ملی” نامیدند.
این نامه به بانوی اول جیل بایدن ، معاون رئیس جمهور، هریس ، وزیر امور خارجه، آنتونی بلینکن ، وزیر دفاع، لوید آستین ، رهبران کنگره در هر دو حزب ، هنریتا فور، مدیر اجرایی یونیسف و آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل ارسال شده است.
رایس و مک مستر نوشته‌اند: ما بسیار نگران هستیم که عدم اقدام در این زمینه منجر به شکل‌گیری نسل جدیدی از افراد شود که متعهد به جنگ علیه آمریکا هستند.
آنها سپس به ذکر جزییاتی از یتیم خانه‌ای که ۲۰۰ کودک را در افغانستان نگهداری می‌کند، ،پرداخته‌ و گفته‌اند که این کودکان به دلیل قومیت و مذهب خود آسیب‌پذیر هستند.
آکسیوس نام یتیم خانه را به درخواست منبع آنها ، که نگران امنیت یتیمان است ، ذکر نکرده.
رایس و مک مستر در مورد تربیت پسران جوان برای پیوستن به طالبان و مجبور شدن دختران جوان برای ازدواج با فاراط‌گرایان ابراز نگرانی کرده و نوشته‌اند: ما می دانیم که پسران جوان توسط طالبان به کار گرفته می شوند ، آموزش می بینند و مورد آزار قرار می گیرند و دختران جوان مجبور می شوند ازدواج کنند. از نظر تاریخی ، طالبان از افراد خردسال به عنوان بمب گذاران انتحاری استفاده کرده است .
این دو مقام سابق ادعا کردند که “بسیاری از خانواده‌ها” از ایالات متحده ، کانادا و اروپا “مشتاق به فرزندی گرفتن این کودکان هستند و در حال حاضر می توان با یک روند سریع تحت بررسی قرار بگیرند.” شهروندان آمریکایی مایل به تأمین هزینه پروازها هستند. این کودکان مجبور نیستند با سرنوشت فعلی خود روبرو شوند. آنها می توانند با کمک شما با خیال راحت در کنار خانواده‌های دوست داشتنی قرار گیرند که به آنها فرصتی برای زندگی کامل و عاری از خشونت ، بدرفتاری و ستم بدهد. ”
یتیمان در تأسیساتی که توسط رایس و مک مستر ذکر شده تنها تعداد کمی از کودکانی هستند که والدین خود را در طول جنگ ، که نزدیک به دو دهه به طول انجامید ، از دست داده‌اند. هنوز مشخص نیست که چه تعداد یتیم افغان در آخرین عملیات تخلیه از کشور خارج شده و چه تعداد باقی مانده است.
انتهای پیام

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.