×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
آمادگی روسیه و ترکیه برای هماهنگ ساختن انتقال غلات از بنادر اوکراین

به گزارش کیوسک خبر، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه امروز سه شنبه سفرش به آنکارا را شروع کرده و قرار است فردا چهارشنبه با مولود چاووش‌اوغلو، همتای ترکیه ای خود دیدار کند. لاوروف اظهار کرد او بر مکانیسمهای احتمالی مربوط به از انسداد خارج کردن محموله‌های غلات در دریای سیاه تمرکز خواهد کرد، از جمله این که ترکیه به روسیه در زدودن مینهای آبهای اوکراین که جلوی خروج ایمن کشتی‌ها از بنادر این کشور را می‌گیرند، کمک کند.
منابع دیلی صباح گفتند که ترکیه و روسیه همچنین حاضر به اجرای حرکت هماهنگ کشتی‌ها در بنادر اوکراین در صورت “برداشته شدن ملاحظات” از جانب مسکو و کی‌یف هستند.
بر اساس این گزارش، ترکیه خواستار آن است که روسیه و اوکراین ملاحظاتشان را در سریع‌ترین زمان ممکن کنار بگذارند تا بتوان یک کریدور امن در دریای سیاه ایجاد کرد.
اوکراین و روسیه تقریباً عامل یک سوم از تولید جهانی گندم و جو و نیمی از روغن آفتابگردان را تشکیل می‌دهند. آژانس‌های سازمان ملل هشدار داده‌اند که خصومت‌ بین آنها که از ۲۴ فوریه تاکنون ادامه داشته است، زنجیره‌های تامین را مختل کرده و قیمت‌ها را در سطح جهانی تحت تاثیر قرار داده است و برخی از کشورها و مناطق واردکننده را با تهدید گرسنگی مواجه کرده است.
انتهای پیام

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.