×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
آغاز خرید تضمینی دانه‌های روغنی از ابتدای فروردین

به گزارش کیوسک خبر به نقل از شرکت بازرگانی دولتی ایران، مرتضی سعادتی کیا گفت: دستورالعمل خرید تضمینی گندم داخلی و دانه‌های روغنی(کلزا و آفتابگردان ،گلرنگ و سویا) سال ۱۴۰۰ به استناد قانون اصلاح تضمین خرید محصولات اساسی کشاورزی مصوب پنجم آبان ماه ۱۳۹۹ مجلس شورای اسلامی و تصویب‌نامه شورای قیمت‌گذاری و اتخاذ سیاست‌های حمایتی محصولات اساسی کشاورزی برای اجرا در مراکز خرید به استان‌ها ابلاغ شده است.
مدیرکل هماهنگی بازرگانی داخلی شرکت بازرگانی دولتی ایران افزود: دستورالعمل خرید تضمینی گندم سال ۱۴۰۰ شامل سه بخش، اقدامات قبل از خرید، حین خرید و اقدامات پس از اتمام فصل خرید تضمینی گندم است.
آغاز خرید تضمینی دانه‌های روغنی از ابتدای فروردین
سعادتی‌کیا افزود : خرید تضمینی دانه های روغنی از اول سال آغاز و تحویل آن تا ۳۰ دی ماه ادامه خواهد داشت و مراکز خرید استان‌ها با رعایت کلیه قوانین و مقررات نسبت به خرید تضمینی و فروش دانه‌های روغنی کلزا، گلرنگ، آفتابگردان و سویا اقدام خواهند کرد.
وی خاطر نشان کرد: دستور العمل خرید دانه‌های روغنی در ۸ بند به سراسر کشور ابلاغ شده است و رعایت کلیه مفاد دستورالعمل در مراکز خرید الزامی می باشد و به دلیل شیوع ویروس کرونا کلیه مراکز خرید ملزم به رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتیِ مقابله با کرونا هستند و در این خصوص سختگیری‌های خاصی اعمال می‌شود.
آغاز عملیات تحویل گندم از نیمه فروردین
سعادتی‌کیا اظهار کرد: بیش از ۶ میلیون هکتار زمین زراعی در کشور زیر کشت گندم رفته است و عملیات تحویل گندم کشاورزان در سال جاری از میانه فروردین ماه آغاز و تا میانه آذرماه ماه مراکز خرید آماده تحویل خواهند بود.
مدیرکل هماهنگی بازرگانی داخلی شرکت بازرگانی دولتی ایران نرخ خرید تضمینی گندم برای سال ۱۴۰۰ به ازای هر کیلوگرم ۴۰۰۰ تومان و تعداد مراکز خرید در کشور برای تحویل گندم را هزار و ۱۰۰ مرکز اعلام کرد.
طبق توضیحات سعادتی‌کیا در سال گذشته (۱۳۹۹) ۸.۲ میلیون تن گندم با نرخ تضمینی ۲۵۰۰ تومان به ازای هر کیلوگرم خریداری شده و برای فصل زراعی آتی(۱۴۰۰) قیمت خرید تضمینی گندم افزایش خوبی داشته است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.