×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اکسید آلومینیوم که با نام آلومینا یا آلومینیوم اکسید هم شناخته می شود، یک ترکیب بسیار کاربردی در صنایع به حساب می آید. خرید اکسید آلومینیوم از یک برند معتبر همچون برند مرک، می تواند خیال شما را از بابت کیفیت نتایج تولیدات صنعتی، راحت کند. لازم است بدانید که خرید این مواد میبایست از مراکز معتبر فروش مواد شیمیایی در تهران انجام گیرد.

این اکسید آمفوتر که هم خاصیت اسیدی و هم بازی دارد، با مواد قلیایی و اسیدی واکنش می ‌دهد و باعث تولید نمک ‌های پیچیده می ‌شود. این واکنش‌ های شیمیایی، از ویژگی‌ های مهمی در شیمی و صنایع مختلف هستند. به همین خاطر، خرید این ماده با برند مرک می تواند گزینه ای مناسب و کاربردی برای مصرف کنندگان در صنعت های متفاوت باشد.

اکسید آلومینیوم چیست؟

آلومینا یک ترکیب شیمیایی با فرمول Al2O3 است. این ماده به شکل پودر کریستالی سفید و بدون بو می باشد و خواص منحصر به فردی دارد که آن را در صنایع مختلف، بسیار ارزشمند می ‌کند. اکسید آلومینیوم دارای پایداری حرارتی بسیار بالا و نقطه ذوب زیادی است. همین موضوع منجر شده تا بتوان از آن برای تولید مواد مقاوم در برابر حرارت، سرامیک و شیشه استفاده کرد. به علاوه، آلومینا در برابر اکثر گازها و مواد شیمیایی مقاومت دارد. این ماده یک عایق الکتریکی خوب می باشد؛ به این معنی که برق را هدایت نمی ‌کند و همچنین دارای هدایت حرارتی نسبتاً بالایی است.

کاربردهای اکسید آلومینیوم

کاربردهای آلومینیوم اکسید چیست؟

نقطه ذوب بسیار بالای آلومینا، از آن یک ماده نسوز برای پوشش وسایل با درجه حرارت بالا ساخته است. به همین خاطر برای استفاده در کوره‌ های حرارتی، کوره‌ های زباله‌سوز، راکتورهای مختلف و بوته‌ های آزمایشگاهی مناسب می باشد. همچنین در بسیاری از کاربردهای مختلف دیگر نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد که از جمله آنها می توان به صنعت آلومینیوم فلزی، جواهرات (نظیر یاقوت سرخ و یاقوت کبود) و حتی نمونه ‌های کریستالی ناخالص از اکسید آلومینیوم مانند سمباده اشاره کرد.

این ماده عمدتاً به عنوان یک لایه محافظت کننده بر روی سطح آلومینیوم عمل می‌ کند و مانع از اکسیداسیون و خوردگی فلز می شود. همچنین سختی بالا و دیرگدازی آلومینا نیز منجر شده تا در تولید قیر و کامپوزیت نیز مورد استفاده قرار گیرد. به صورت کلی، این ویژگی‌ های منحصر به فرد اکسید آلومینیوم دلیل واضحی است که آن را در صدر لیست پر استفاده ترین ماده در صنعت هوا و فضا، صنایع پلاستیک و لاستیک و همچنین کارخانه های تولید مواد شیمیایی قرار دهیم.

از جمله کاربردهای دیگر آلومینا می‌توان به استفاده در ساخت تراشه‌های الکترونیکی، لوازم آشپزخانه مقاوم در برابر حرارت، لامپ‌های الکتریکی، لنزهای دوربین، سنسورها، میکروسکوپ‌ها و ابزارهای پزشکی اشاره کرد. همچنین در صنعت معدن، آلومینا برای استخراج فلزهایی مانند آلومینیوم و آهن استفاده می‌شود. از آلومینا همچنین در تولید کوره‌های الکتریکی و چدن، قطعات سرامیکی، ابزارهای برش و سنگ‌زنی، پوشش‌های ضد سایش و ضد آب، سمندرها و پیشرانه‌های موتورهای هواپیما نیز استفاده می‌شود. همچنین آلومینا به عنوان یک ماده مغذی برای گیاهان نیز استفاده می‌شود. این ماده به دلیل خواص فیزیکی و شیمیایی منحصر به فردش، یکی از مهمترین مواد صنعتی در دنیا به حساب می‌آید.

خرید اکسید آلومینیوم

چرا باید اکسید آلومینیوم را از شرکت دایا اکسیر بخریم؟

حالا که با طیف گسترده کاربردهای اکسید آلومینیوم آشنا شدید، لازم است بدانید که خرید این مواد باید از مراکز معتبر فروش مواد شیمیایی در تهران همچون شرکت دایا اکسیر باشد. این شرکت یکی از پخش کنندگان اصلی مواد آزمایشگاهی مرک می باشد؛ چراکه یکی از برندهای برجسته در زمینه مواد آزمایشگاهی و داروسازی با شهرت جهانی است. همچنین، دایا اکسیر جم دارای دسترسی به منابع معتبر وارداتی می باشد که نتیجه آن، ارائه محصولات با کیفیت و در رده استاندارد جهانی به مشتریان است.

از جمله مزایای دیگر برای خرید از شرکت دایا اکسیر جم می ‌توان به تضمین کیفیت محصولات، خدمات مشاوره ‌ای و پشتیبانی فنی، تنوع و همچنین ارائه محصولات با قیمت رقابتی اشاره کرد. بنابراین، شرکت دایا اکسیر با داشتن تجربه و دانش فنی قوی در زمینه مواد آزمایشگاهی و کیت‌ های تحقیقاتی، به عنوان یک منبع قابل اعتماد برای تأمین نیازهای پژوهشگران و صنایع مختلف شناخته می‌ شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.