×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
آرژانتین؛ آخرین جام جهانی لیونل مسی؟

به گزارش کیوسک خبر، تیم ملی فوتبال آرژانتین همیشه به عنوان یکی از مدعی‌های جام جهانی شناخته می‌شود. آلبی سلسته در دوره قبل مغلوب فرانسه شد و از جام جهانی کنار رفت. آرژانتین برای صعود به جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه به سختی افتاد و در بازی آخر با شکست اکوادور به جمع ۳۱ تیم دیگر پیوست. این دوره شرایط برای آرژانتین بهتر شد. قهرمانی در کوپا آمه ریکا اولین جام لیونل مسی با تیم ملی فوتبال کشورش بود و نوید روزهای درخشان او در سال‌های پایانی فوتبالش است. این تیم توانست بعد از برزیل به عنوان تیم دوم آمریکای جنوبی جواز حضور در جام جهانی را به دست بیاورد.
اولین قهرمانی آرژانتین در سال ۱۹۷۸ رقم خورد. جام جهانی ۱۹۷۸ در آرژانتین برگزار شد و میزبان موفق شد با برتری ۳ بر یک برابر هلند برای اولین بار طعم قهرمانی را در بزرگترین رویداد فوتبالی جهان بچشد. ماریو کمپس دو بار و برتونی برای آرژانتین و یوهان نیسکنز برای هلند گلزنی کردند. در این دیدار، هواداران میزبان کاغذهای زیادی را به زمین مسابقه ریختند که باعث شده بود توپ در بعضی از دقایق بازی دیده نشود. تیم ملی ایران نیز در آن رقابت‌ها موفق شد در حالی برای اولین بار به جام جهانی صعود کند که از قاره آسیا و اقیانوسیه تنها یک تیم جواز صعود به جام جهانی را دریافت می‌کرد.
 دومین قهرمانی آلبی سلسته در جام جهانی ۱۹۸۶ رقم خورد. جام جهانی ۱۹۸۶ به دلایل زیادی به یکی از خاطره‌انگیزترین جام‌های جهانی تبدیل شد که اوج آن هنرنمایی دیگو مارادونا در ترکیب تیم ملی آرژانتین بود.
قهرمانی آرژانتین به همان اندازه که شایسته و سزاوار آنها بود، غیر منتظره هم بود. تیم آرژانتین منسجم اما بدون انگیزه بود و حقیقتا می توان گفت که مارادونا جام را به تنهایی و یک تنه برای کشورش به دست آورد. عملکرد درخشان و بی نقص او که پنج گل نیز در برداشت، عنوان بهترین بازیکن جام را برایش به ارمغان آورد و اگر چه ابهاماتی در مورد گل مارادونا به انگلیس در مرحله یک چهارم نهایی وجود داشت اما جشن و شادمانی در آرژانتین بر پا شد و بیش از ۳۰ میلیون نفر در خیابان‌ها به شادی پرداختند.
تیم ملی فوتبال آرژانتین اکنون به رکورد ۲۹ بازی بدون شکست رسید. رکورد شکست ناپذیری در فوتبال جهان در اختیار تیم ملی ایتالیاست. لاجوردی‌پوشان با شکست از تیم ملی اسپانیا پس از ۳۷ بازی رسمی، بالاخره طعم شکست را چشیدند و نتوانستند رکورد خود را به ۳۸ بازی بدون شکست برسانند. پیش از این تیم‌های ملی اسپانیا (۲۰۰۷ تا ۲۰۰۹) و برزیل (۱۹۹۳ تا ۱۹۹۶) با ۳۵ بازی بدون شکست متوالی رکورددار بودند. شاید تیم اسکالونی بتواند خود را به این رکورد بزرگ در فوتبال جهان نزدیک کند. 
ستاره
لیونل مسی

بهترین بازیکن جهان در تیم ملی آرژانتین بازی می‌کند. مهاجم پاری سن ژرمن که توپ طلای فوتبال جهان را نیز به دست آورد، در لیگ فرانسه خوب شروع نکرده است و انتقادات از او بالا رفته است. او در جام جهانی که به احتمال بسیار زیاد آخرین جام جهانی او محسوب می شود، امید اول آلبی سلسته است. با این حال مسی به تنهایی نمی‌تواند قهرمانی کشورش را در این بازی‌ها رقم بزند. ستاره آرژانتینی پس از قهرمانی در کوپا آمه ریکا که اولین قهرمانی او در رده ملی بود، انگیزه زیادی پیدا کرده است. او می‌خواهد تنها عنوانی که در ویترین افتخاراتش وجود ندارد را به دست آورد. اگر مهاجم آرژانتینی به این روند ادامه دهد به هدفش خواهد رسید و می‌تواند نقش مهمی در عملکرد تیمش در جام جهانی پیش رو داشته باشد.
سرمربی 
لیونل اسکالونی

لیونل اسکالونی سرمربی تیم ملی فوتبال آرژانتین از زمان حضور در تیم ملی این کشور توانسته است ثبات و موفقیت را به تیمش اضافه کند. قهرمانی در کوپا آمه ریکا بهترین اتفاق برای او روی نیمکت آلبی سلسته بود. او حالا در جام جهانی با تیمش که فقط متکی به لیونل مسی نیست، حرف های زیادی برای گفتن دارد. 
* تیم ملی آرژانتین در یک نگاه
افتخارات: قهرمانی در دوره‌های ۱۹۷۸ و ۱۹۸۶
بهترین گلزن: لیونل مسی (۸۰ گل)
بیشترین بازی: لیونل مسی (۱۵۸)
نحوه صعود: تیم دوم منطقه آمریکا جنوبی
علمکرد دوره قبل: حدف در یک هشتم نهایی
انتهای پیام

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.