×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
نامه قدردانی پرسنل مجتمع دخانیات گیلان به وزیر کار

پرسنل مجتمع دخانیات گیلان طی نامه ایی به وزیر کار از اقدامات محمد شیخان تقدیر کردند.
به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل؛ تلاش های مجدانه در تحقق اقتصاد مقاومتی، ایفای حق کارگران، اقدامات جهادی و زیربنایی، استفاده از ظرفیت های نیروی جوان متعهد و متخصص در حوزه های مختلف و حمایت از کشاورزان توتون و تنباکوکار از نکات مطرح شده در نامه قدردانی پرسنل مجتمع دخانیات گیلان از وزیر کار است.

پرسنل این مجتمع ضمن تقدیر از حسن نظر در انتصاب حسین عامریان، مدیرعامل صندوق حمایت بازنشستگی فولاد و محمد شیخان بعنوان مدیرعامل شرکت دخانیات ایران، درخواست ادامه حمایت و پشتیبانی جهت رشد و ارتقای شرکت دخانیات ایران را داشتند.

در این نامه آمده است:

بسمه تعالی

جناب آقای دکتر عبدالملکی

وزیر محترم تعاون،کارو رفاه اجتماعی

با سلام و احترام

ضمن عرض تبریک ایام و آرزوی قبولی طاعات و عبادات، ما جمع کثیری از پرسنل و کارگران مجتمع دخانیات گیلان طبق شرح ذیل مراتب تقدیر و تشکر خود از زحمات و دقت نظر شما و همچنین درخواست ادامه حمایت و پشتیبانی آن مقام محترم از رشد و ارتقای شرکت دخانیات ایران را به استحضار حضرتعالی می رسانیم.

در ابتدا از درایت و حسن نظر جنابعالی در انتخاب و انتصاب جناب آقای دکتر عامریان مدیرعامل موسسه صندوق حمایت و بازنشستگی کارکنان فولاد و به تبع ایشان انتصاب جناب دکتر محمد مجاور شیخان بعنوان مدیرعامل و نائب رئیس هئیت مدیره شرکت دخانیات ایران تقدیر و تشکر نموده و حمایت کامل خود را از زحمات و تلاشهای خالصانه ایشان اعلام می کنیم. با اینکه مدت زیادی از تصدی این دو بزرگوار در صندوق بازنشستگی فولاد و شرکت مظلوم دخانیات ایران نمی گذرد امّا با مدیریت مدبرانه ایشان و عنایات باری تعالی در عملیاتی کردن منویات مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) چه درسال گذشته و سال جدید که توسط رهبر فرزانه انقلاب (مد ظله العالی) به نام « تولید،دانش بنیان و اشتغال آفرین » مزین گشته است با تمام توان و فراتر از آن ، مجدانه در تحقق اقتصاد مقاومتی، حفظ و ارتقا و رشد شرکت دخانیات و ایفای حق کارگران و پرسنل زحمت کش این شرکت بزرگ و قدیمی کشور پا به عرصه گذاشتند.

با حمایت و رهنمود های جناب دکتر عامریان و اقدامات و تلاش جهادی و خالصانه جناب دکتر شیخان در همین مدت زمان اندکی که از برکت حضور این بزرگواران بهره مند هستیم کارها و اقدامات زیربنایی و عملیاتی چشمگیری صورت گرفته است که بعضا حتی اثرات آن تضمین کننده و نوید بخش احیا و پویای شرکت در سالهای متمادی آینده خواهد بود.

لذا ما کارگران و پرسنل مجتمع دخانیات گیلان ضمن رضایت مندی و تشکر ویژه و حمایت کامل از نایب رییس محترم هیات مدیره و مدیر عامل شرکت دخانیات ایران جناب آقای دکتر شیخان، تعدادی از اقدامات جهادی ایشان را در ذیل به سمع و نظرتان می رسانیم:

۱٫تلاش جهادی، اقدامات اثر بخش و عملیاتی وپیگیری دغدغه مند مدیر عامل محترم جهت افزایش تولید در سرتاسر مجتمع های تولیدی دخانیات ایران در کشور عزیزمان علی الخصوص مجتمع دخانیات گیلان بعنوان بزرگترین مجتمع تولیدی شرکت دخانیات ایران

باتوجه به ظرفیت و نیاز بازارهای داخلی و خارجی و توانایی بالقوه و بالفعل شرکت دخانیات ایران، بخش قابل توجهی از این توانایی در طول سنوات گذشته مغفول مانده که سبب از دست رفتن سهم عظیمی از بازار داخلی شرکت دخانیات ایران و شروع روند رو به افول این شرکت ریشه دار در سنوات گذشته شده بود. در همین راستا و با دقت و نظر و تلاش جهادی جناب آقای دکتر شیخان (و به تبع ایشان مدیریت جدید مجتمع دخانیات گیلان بعنوان بزرگترین مجتمع تولید کننده سیگارت و تنها کارخانه عمل آوری و تولید خرمن توتون سیگارت شرکت دخانیات ایران) اقدمات ایشان در جهت بهره گیری از توانمندی های موجود درشرکت، استفاده صحیح از منابع و فرصت های موجود، میزان تولیدات شرکت دخانیات ایران با جهشی چشمگیر از نه میلیارد و هفتصد میلیون نخ در سال ۱۳۹۹ به یازده میلیارد نخ در سال ۱۴۰۰ رسید که این دستاورد بزرگ حاصل تلاش و ایثار شبانه روزی مدیر عامل محترم جناب آقای دکتر شیخان می باشد. همچنین در حوزه تولید و فراوری خرمن های توتون سیگارت، رشدی قریب به ۲/۲۰ درصدی را در سال ۱۴۰۰ شاهد بود ایم که موفقیتی کم نظیر است. شایان ذکراست که در سال ۱۴۰۱ بحول قوه الهی و پیرو اجرایی نمودن فرمایشات مقام معظم رهبری در عرصه تولید داخلی ، با برنامه ریزی دقیق، کار تخصصی و جهادی و تکیه بر توانمندی های داخلی و شرکت های دانش بنیان؛ افزایش تولید تا۲۰میلیارد نخ که معادل افزایشی حدود ۹۰درصدی تولید را شامل می شود ،در دستور کار دخانیات ایران می باشد. که طلیعه و نوید نیل به این هدف ، در میزان تولیدات فروردین ۱۴۰۱ نمایان شد. به نحوی که رکورد تولید ۸ سال گذشته در بازه زمانی مشابه را با موفقیت پشت سر گذاشته ایم

۲٫پیگیری تبدیل وضعیت تعداد زیادی از پرسنل قراردادی سنوات گذشته در راستای تحقق عدالت شغلی

تبدیل وضعیت استخدامی قشر کثیری از کارکنان زحمتکش شرکت دخانیات ایران که گاها بیش از ۱۰سال سابقه کار داشته اند و همچنین تبدیل وضعیت و احقاق حقوق تعداد زیادی از کارگران و پرسنل روزمزد و شرکتی به قرارداد کار معین که موجب افزایش انگیزه و رفع نگرانی های بسیاری از پرسنل شد و قطعا این اقدامات علاوه بر تحقق عدالت شغلی تاثیر مثمرثمری در افزایش تولید شرکت دخانیات ایران خواهد داشت.

۳٫اقدام جهادی در راستای عملیاتی کردن منویات مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) در نامگذاری شعار سال ۱۴۰۱و۱۴۰۰ در حوزه اشتغال

از جمله تاکیدات و فرمایشات مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) در طی سالهای اخیر توجه به اشتغال و استفاده از ظرفیت نیروهای جوان انقلابی متعهد و متخصص در حوزه های مختلف تولید در کشور است. در راستای اجرایی نمودن فرمایشات معظم له، مدیر عامل شرکت دخانیات ایران به دنبال ظرفیت سازی جهت جذب نیروهای جوان انقلابی، متعهد و با بصیرت و در راستای افزایش توان تولید و کاهش معضل بیکاری و ناهنجاری های اجتماعی از طریق افزایش ظرفیت اشتغال متناسب با برنامه افزایش حدود ۹۰ درصدی تولید شرکت دخانیات ایران است که این امر جز با پشتیبانی اولیای شرکت دخانیات ایران و مدیرعامل صندوق بازنشستگی فولاد و وزیر محترم امکانپذیر نیست. حضور این جوانان به عنوان مهمترین سرمایه های شرکت؛ کلید بقا و احیای شرکت در سالهای متمادی آینده خواهد بود. با حضور این جوانان می توان با استفاده از خطوط آماده به کار که در ادوار ماضی به دلیل بازنشستگی های پی در پی بدون برنامه نیروی انسانی و عدم جایگزینی صحیح، این خطوط یک به یک از خط تولید خارج شده و سهم خود را به شرکت های چند ملیتی واگذار کرده بودند را مجددا احیا نمود.

۴٫حمایت ایشان در حوزه کشاورزی از کشاورزان جهت تشویق و ترغیب آنها مبنی بر کشت و اقدام ایشان در قراردادن بسته های تخصصی در حوزه کشاورزی جهت تسهیل امورات آنها

در سنوات گذشته مافیای قدرت در حوزه واردات سیگارت و مواد توتونی از طریق عوامل داخلی سعی کردند که سهم کشاورزان عزیز کشور را در تولید توتون داخلی به حداقل برسانند که متاسفانه اقدامات آنها تا حدود زیادی به ثمر رسید و بخش قابل توجهی از توتونکاران در طی ادوار گذشته از چرخه کشت توتون خارج شدند. با روی کار آمدن دکتر شیخان و طرح جهادی تولید در حوزه کشت توتون و لحاظ مشوق های مختلف حمایتی از توتونکاران (نظیر افزایش خرید تضمینی، بسته های حمایتی و …) بارقه های از امید در میان قشر توتونکاران خسته از اقدامات پیشینیان روشن شد و اندک اندک طی ماههای اخیر حمایت از این قشر زحمتکش افزوده شده است که به حول و قوه الهی پیش بینی می شود کشت توتون در اقصی نقاط کشور رشد قابل توجهی یافته و از این طریق تا حدود زیادی مانع خروج ارز از کشور (در این شرایط که پیش از پیش حرکت به سوی اقتصاد مقاومتی اهمیت دارد) بواسطه خرید توتون خارجی شویم.

۵٫نگاه و حمایت عملی و دلسوزانه ایشان حوزه معیشت کارگران و پرسنل عزیز و زحمتکش شرکت

در مدت کوتاه حضور جناب آقای شیخان در سمت مدیر عامل شرکت دخانیات باتوجه به رویکرد اخلاقی ایشان در حوزه تکریم و صیانت از جایگاه کارگر و نیروی انسانی شرکت دخانیات ایران در قالب بسته های معیشتی و … بستر مناسب جهت افزایش روحیه کاری و تزریق انرژی مضاعف در بدنه زحمتکش کارگری را فراهم نمود.

۶٫پیگیری های ایشان به منظور قدرسهم بیشتر بازار و افزایش سطح کیفیت محصولات تولیدی شرکت دخانیات ایران

از جمله اقدامات موثر دکتر شیخان مقابله جدی و هوشمندانه با مافیا و عوامل قدرتمندی که با حمایت خود از قاچاق و شرکت های خارجی چند ملیتی است که از جمله مسببان کاهش تولید داخلی طی ادوار گذشته و سلطه این بخش ها بر بازار داخلی بوده است.

۷٫استفاده از ظرفیت شرکت های دانش بنیان در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری

دکتر شیخان با بهره گیری از ظرفیت نخبگان دانش بنیان؛ تلاش نموده در مسیر اجرایی نمودن فرمایشات مقام معظم رهبری تقویت و تعالی خطوط تولیدشرکت دخانیات ایران اقدام جهادی، عملیاتی نمایند. این نگرش در عمل در کلیه بخش های مرتبط قابل مشاهده می باشد.

با نظر به موارد مطروحه فوق

ما کارگران و پرسنل مجتمع دخانیات گیلان بدینوسیله ضمن قدردانی از اقدامات صورت گرفته، حمایت همه جانبه و قدردانی خود را از تلاشهای جهادی و انقلابی جناب دکتر عامریان و جناب دکتر شیخان اعلام داشته و با توکل به خداوند ، و استعانت از شهدا و حمایت حضرتعالی، با حضور در صحنه و میدان جهاد اقتصادی بعنوان سربازان این عرصه مهمبه بقا و رشد کلیه صنایع کشور از جمله صنعت بزرگ و قدیمی دخانیات گام خواهیم برداشت.

در خاتمه از آنجایکه کارگران بعنوان نوک پیکان و سربازان عرصه تولید هستند و مشکلات و موانع تولید را با تمام وجود احساس و درک می نمایندبه مسئولان در حوزه های مختلف توصیه می نماییم با سرلوحه قرار دادن فرمایشات مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) و به منظور تحقق هدف رئیس جمهور انقلابی در راستای حمایت از تولید و مبارزه با فساد به طور جدی به میدان آمده و از مدیران انقلابی، جهادی و با بصیرت حمایت موسع نمایند. امید است با تعامل، همکاری و حمایت کلیه مسئولان و تلاش ما سربازان تولید، بتوانیم صنعت کشور را در مسیر رشد و تعالی قرار داده و نظام جمهوری اسلامی را در نیل به اهداف والای خود یاری نماییم.
کارگران و پرسنل مجتمع دخانیات گیلان

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.