×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
۶ مزیت عرضه خودرو در بورس کالا

کارگزار عرضه کننده خودروی کارا در بورس کالا معتقد است که نتیجه رشد عرضه خودروها در بورس کالا، «شفافیت معاملات»، «کشف قیمت های تعادلی»، «کنار رفتن تقاضای کاذب»، «تسهیل دسترسی مصرف کنندگان به خودرو»، «ضمانت اجرایی عمل به تعهدات طرفین معامله» و «حمایت از بخش تولید» است.

به گزارش کیوسک خبر، غلامحسن آرمات، کارشناس بازار سرمایه با اشاره به معاملات روز چهارشنبه (۲۸ اردیبهشت) کارا تک کابین و دو کابین خودروسازی بهمن موتور در بورس کالا به کالاخبر گفت: بررسی قیمت های معاملاتی نشان می دهد قیمت به مراتب از بازار آزاد پایین تر است و چنانچه عرضه ها از سوی تولیدکنندگان در بورس تداوم یافته و افزایش یابد به دلیل قرار گیری خودروها در مکانیسم عرضه و تقاضا و کشف واقعی قیمت ها، شاهد روند تعادلی قیمت در بازار خودرو خواهیم بود.

کارگزار عرضه کننده کارا با بیان اینکه بورس کالا مکانی برای شکل گیری عرضه و تقاضای شفاف است، ادامه داد: ضمانت اجرایی معاملات در بورس کالا بالاست و این موضوع کمک خواهد کرد تولیدکنندگان به موقع مبلغ معاملات را دریافت و خریداران نیز در موقع سررسید محصول خریداری شده خود را بدون دغدغه دریافت کنند؛ این موضوع مزیت معاملات کالاها در بستری قانونی و شفاف به نام بورس کالاست که این ضمانت معاملات در بازارهای غیرسمی و غیرشفاف وجود ندارد.

آرمات اظهار کرد: به مرور شاهد عرضه محصول‌های سایر تولیدکنندگان و خودروسازان کشور در بورس کالا خواهیم بود تا از این طریق قیمت ها در بازار خودرو متعادل شود که با افزایش عرضه ها، روند تخصیص خودرو به مصرف کنندگان نیز بهبود می یابد.

وی از جمله مهم ترین مزیت عرضه خودرو در بورس کالا را شفافیت عنوان کرد و گفت: زمانی که شفافیت به معاملات بر می گردد وزارت امور اقتصادی و دارایی دسترسی آسان تری به همه اطلاعات و مالیات معاملات خودرو خواهد داشت. از سوی دیگر خودرو به مصرف کننده واقعی می رسد و شاهد انباشت خودرو در دست عده ای دلال نخواهیم بود و در پایان نیز از بخش تولید به دلیل کشف قیمت های تعادلی حمایت می شود.

به گزارش کالاخبر، پس از معامله خودروی کارا تک کابین و دو کابین بهمن موتور در بورس کالا، مدیریت پذیرش بورس کالای ایران نیز با صدور ۵ اطلاعیه از پذیرش خودرو سواری جکJ۴ ، خودرو سواری جک S۵ و خودرو وانت KMC-T۸ تولید شرکت کرمان موتور و همچنین خودرو فیدلیتی و دیگنیتی تولید شرکت بهمن موتور خبر داد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.