×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
۶۱ درصد تصادفات در معابر بزرگراهی است

معاون عملیات پلیس راهور با اشاره به اینکه ۶۱ درصد از تصادفات شهر تهران در محورهای بزرگراهی صورت می گیرد، گفت: اتوبان آزادگان یکی از ناامن ترین اتوبان ها است.

به گزارش ایلنا، سرهنگ “محمد رازقی” در خصوص علل و عوامل وقوع تصادفات در شهر تهران توضیح داد و گفت: دومین عامل مرگ و میر در کشور متاسفانه تصادفات است که بعد از بیماری کرونا رتبه دوم را در کشور دارد و این آمار تصادفات با روزی میانگین ۴۳ نفر بعد از بیماری کرونا است.

وی گفت : در شهر تهران مشخصا تصادفات خسارتی و جرحی و فوتی روی می دهد که علل و عوامل مختلفی دارد و می توان آنها را به سه قسمت عمده تقسیم کرد که وسیله نقلیه، ایمن بودن وسیله نقلیه و فرهنگ رانندگی و نحوه رانندگی فرد و نکته مهم که مد نظر است ایمنی معابر در شهر است که تاثیر مستقیم بر رانندگی رانندگان می گذارد .

معاون عملیات پلیس راهور تهران در خصوص سهم معابر در تصادفات نیز توضیح داد: حدود ۶۱ درصد از تصادفات در شهر تهران در محورهای بزرگراهی صورت می گیرد آنجایی که سرعت ها بالاست و ۱۶ درصد از تصادفات فوتی شهر تهران در بزرگراه آزاداگان روی می دهد که یکی از نا ایمن ترین بزرگراههای شهر تهران در مقاطعی از آن می باشد . 

این مقام پلیسی در پاسخ به سوال آیا در خصوص وضعیت و تصادفات و معابر ناایمن که باعث این تصادفات می شود مورد بازرسی مسئولین می شود و ایرادات رفع می گردد ، عنوان کرد: ایرادات و رانندگی راننده با راه ایمن جبران می گردد و راننده اگر توجه کافی نداشته باشد ولی راه ایمن باشد تا حدود بسیار زیادی می توان از حوادث ناگوار جلوگیری کرد و حادثه ای رخ نمی دهد و اگر هم روی داد با کمترین خسارت می باشد و برابر قوانینی که در آیین نامه راهنمایی و رانندگی وقانون رسیدگی به تخلفات وجود دارد پلیس راهور می تواند سهم نقص راه را در شرایط خاص و در تصادفات در نظر بگیرد. 

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.