×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
۵۸ ساعت کار کارشناسی لایحه بودجه ۱۴۰۲ در هیئت دولت

وزیر امور اقتصاد و دارایی اعلام کرد که برای بررسی لایحه قانون بودجه ۱۴۰۲ کل کشور در ۱۸ نشست فوق العاده و در سه شیفت با حضور رئیس جمهور و اعضای هیئت دولت ۵۸ ساعت کار کارشناسی صورت گرفت.

به گزارش کیوسک خبر، سید احسان خاندوزی روز پنجشنبه این خبر را اعلام کرد که در این مدت زمان لایحه بودجه ۱۴۰۲ کشور با دقت تمام بررسی شد.

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی هم در نشست هیات دولت از همه اعضای هیات وزیران که با برگزاری ۱۸ جلسه فوق‌العاده، لایحه قانون بودجه ۱۴۰۲ کل کشور را با دقت و سعه صدر بررسی کردند، قدردانی کرد.

این نشست فوق العاده پس از اتمام بررسی احکام بودجه در کمیسیون خاص بودجه که برای اولین بار در این دولت تشکیل شده است، از ۱۴ آذرماه در سه شیفت از ساعت ۱۱ صبح تا ۸ شب آغاز و سه شنبه ۲۹ آذر سخنگوی اقتصادی دولت از اتمام رسیدگی به لایحه بودجه ۱۴۰۲ در دولت خبر داده بود.

خاندوزی درخصوص تکمیل لایحه بودجه و زمان تقدیم آن به مجلس گفته هماهنگی‌های مستمر میان هیات رئیسه مجلس و دولت در جریان است و مذاکرات پیگیری می‌شود. از شهریورماه که سیاست‌های کلی برنامه هفتم ابلاغ شد، دولت هم مکلف بود که قانون بودجه سال ۱۴۰۲ را در چارچوب سیاست‌های کلی هفتم آماده کند و هم مکلف بود که قانون برنامه هفتم را آماده کند که هر دو تکلیف به صورت توامان انجام شد.

وی با برشمردن ویژگی‌های لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ که بررسی آن در هیات دولت به اتمام رسیده است، گفت: انتقادی که همواره درباره شفاف نبودن منابع عمومی دولت در لوایح بودجه مطرح می‌شد، دولت در لایحه بودجه ۱۴۰۲ تا حد زیادی مرتفع کرد و بنابراین بخش مهمی از افزایش سقف منابع عمومی دولت که تا نزدیک ۲ هزار میلیارد تومان (همت) رشد کرده، ناشی از شفاف شدن ردیف‌هایی است که تا دیروز در خارج از بودجه نشان داده می‌شد در حالی که باید در بودجه عمومی دولت ذکر می‌شد.

به گزارش کیوسک خبر به نقل از صدا و سیما، به گفته سخنگوی اقتصادی دولت پیشنهادی که وزارت اقتصاد داشت این بود که بعد از ۵ واحد درصد کاهش نرخ مالیات در سال ۱۴۰۱، در سال ۱۴۰۲ هم ۵ درصد به علاوه بر ۲ درصد نرخ مالیات شرکت‌های تولیدکننده کاهش یابد، مورد تصویب هیات وزیران قرار گرفت و بنابراین برای ۲ سال پیاپی شاهد کاهش نرخ مالیات برای شرکت‌های تولیدکننده هستیم و هفت درصد مالیات بر تولید را کاهش دادیم که این اقدام در دهه‌های اخیر بی سابقه است.

وزیر اقتصاد تمرکز بر فرار مالیاتی و اخذ مالیات از بخش‌های غیرمولد را در بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۲ اشاره کرد که در بودجه ۱۴۰۲ منابع عمومی دولت شفاف‌سازی شده است و به سمت رشد سهم درآمد‌های مولدسازی حرکت و تلاش کردیم که اتکا به درآمد نفتی چندان در بودجه مورد توجه نباشد و سایر راه‌ها از جمله منابع مالیاتی دولت مورد توجه قرار گیرد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.