×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳

به گزارش کیوسک خبر به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، مدیرکل تامین اجتماعی استان اردبیل با اشاره به اینکه ۸۶ هزار و۱۳۷ نفر بازنشسته و مستمری بگیر اصلی تحت پوشش اداره کل تأمین اجتماعی استان هستند، بیان کرد: سازمان تامین اجتماعی دراستان اردبیل دارای۱۰ شعبه، ۶ شعبه اقماری و ۵ شعبه کارگزاری است.

بشرخواه عنوان کرد: با توجه به ساختار جمعیتی و شرایط اشتغال کشور، افزایش تعداد بازنشستگان به نسبت بیمه شدگان طی دهه های اخیر پیشی گرفته است.

وی با اشاره به نامگذاری ۲۵ تیرماه به نام روز تأمین اجتماعی که امسال تحت عنوان تامین اجتماعی و دیجیتال نامگذاری شده است، بیان کرد: سازمان تامین اجتماعی نهاد عمومی و غیر دولتی بوده و از محل  بودجه عمومی دولت هیچگونه دریافتی ندارد و تنها منبع درآمـــدی آن منابع حاصل از درآمدهای بیمه ای می باشد و چنانچه شرکای اجتماعی سازمان اعم از کارفرمایان و بیمه شدگان به موقع حق بیمه های خود را پرداخت ننمایند سازمان جهت انجام خدمات و تعهدات خود با مشکل و چالش روبرو می شود.

وی سازمان تامین اجتماعی را بزرگترین نهاد بیمه ای کشور دانست وبا اشاره به شعار سال افزود: جهش تولید ،رونق اشتغال، پایداری و امنیت اجتماعی و سیاسی جامعه منوط به پایداری سازمان تامین اجتماعی است.

مدیرکل تامین اجتماعی استان اردبیل با بیان اینکه علی رغم هزینه ها ، مشکلات اقتصادی، و مشکلات ناشی از ویروس کوید ۱۹ و تحریم ظالمانه، پرداخت مستمری معوق نشده افزود: به جهت اینکه سازمان تامین اجتماعی به نیمی از جمعیت استان خدمات می دهد از مدیران ادارات استان تقاضای همکاری در پرداخت مطالبات و حق بیمه کارکنان را داریم تا خللی در پرداخت مستمری ها صورت نگیرد.


مدیر کل تامین اجتماعی استان اردبیل، توسعه خدمات غیرحضوری در راستای تسهیل و روانسازی امور و افزایش سطوح دسترسی را از جمله برنامه های راهبردی سازمان در طی سالهای اخیر عنوان کرد و افزود: مشاهده بازرسی های کارگاهی، ابلاغ الکترونیکی و احکام مطالباتی کارفرمایان، صدور برگ پرداخت غیر حضوری بیمه شدگان خاص، مشاهده سوابق بیمه شدگان، درخواست خدمات غیر حضوری کوتاه مدت، حذف اعتبار دفاتردرمانی، نام نویسی متمرکز، درخواست غیرحضوری بازنشستگی، صدور گواهی کسر اقساط، فیش حقوقی و احکام مستمری بگیران از جمله مهمترین خدمات غیرحضوری سازمان است که از طریق سامانه  eservices.tamin.ir  در دسترس است.

بشرخواه به نقش و جایگاه سازنده سازمان تامین اجتماعی در زمان بحران کرونا ویروس اشاره و خاطر نشان کرد: سازمان تامین اجتماعی در زمینه فراهم نمودن امنیت و آرامش برای اقشار تحت پوشش خود خصوصا بیمه شدگان و کارفرمایان محترم ، اقدامات عملی و اجرایی گسترده ای را انجام داده است و نتیجه آن کمک به معیشت کارگران و سایر اقشار تحت پوشش و جلوگیری ازصدمه زدن به فعالیت اقتصادی کارفرمایان عزیزبه عنوان مولدان اشتغال در کشور بوده است.

وی ادامه داد: چندین طرح ملی سازمانی درسنوات اخیر درسطح واحدهای اجرایی سازمان اقدام شده که هرکدام به نوبه خود تاثیر مثبتی بر رضایتمندی مخاطبین سازمان داشته و خواهد داشت از جمله طرحهای موصوف میتوان به طرح ssn یا شماره ملی بیمه شدگان ، طرح پرونده الکترونیک بیمه شدگان ومستمری بگیران و نیز طرح حذف اعتبار دفترچه های درمانی تامین اجتماعی اشاره نمود.

وی اضافه کرد: با اجرای طرحهای فوق که موجب کاهش مراجعات به شعب تامین اجتماعی جهت دریافت خدمات می شود در کاهش مراجعات در دوران شیوع بیماری منحوس کرونا بسیار موثر بود .

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.