×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳

به گزارش کیوسک خبر به نقل از روابط عمومی بانک مهر ایران، به نقل از شبکه اخبار اقتصادی و دارایی ایران (شادا)، دکتر فرهاد دژپسند در این جلسه که در محل وزارت اقتصاد برگزار شد، اظهار داشت: بازار سرمایه جایگاه ویژه ای در اقتصاد کشور پیدا کرده است، این بازار می تواند ضمن مردمی کردن اقتصاد، حجم نقدینگی موجود کشور را به سمت تامین مالی بنگاه ها هدایت نماید.

وزیر اقتصاد با بیان اینکه امروز بازار سرمایه به مأمن سرمایه های خرد مردم تبدیل شده است، گفت: از جمله آثار پایداری و روانی بازار سرمایه، تامین مالی مورد نیاز بنگاه های بزرگ مقیاس است.

وزیر اقتصاد با اشاره به راهکارهای پیشنهادی تعمیق بازار سرمایه بر ضرورت بهبود زیر ساخت های نرم افزاری در این بازار تاکید کرد و در ادامه گفت: در این فرصت کوتاه با افزایش عرضه اولیه و بهره گیری از ابزارهای متنوع تامین مالی در بازار سرمایه تلاش می شود که بازار سرمایه به عنوان کریدور سوم تأمین مالی اقتصاد ایران تقویت شود. هر چه اقبال مردم به بازار سرمایه بیشتر باشد، برای بهره برداری از فرصت ها، باید ابزارهای جدید، کارا و اثر بخش تر برای تامین مالی بکار گرفته شود.

دژپسند با اشاره بر حمایت رییس جمهور به عنوان عالی ترین مقام اجرایی کشور از بازار سرمایه، گفت: با عرضه سهام دولت، نهادهای عمومی غیر دولتی و بخش خصوصی، بازار سرمایه در سال جاری تعمیق می یابد. لذا معرفی انواع جدید اوراق، ابزارها و بورس ها به تحقق این مهم کمک می کند و لازم است سازمان بورس و اوراق بهادار با تشکیل کمیته مشورتی برای دریافت نظرات صاحبنظران، در انجام آن تسریع نماید

وی عرضه های سهام دولتی در سالجاری را ادامه دار دانست و گفت: ۱۶ هزار ۵۰۰ میلیارد تومان باقیمانده سهام دولت در سه بانک (تجارت، ملت و صادرات) و دو شرکت بیمه ای (بیمه البرز و بیمه اتکایی امین) در قالب یک صندوق سرمایه گذاری قابل معامله در بورس (ETF) با عنوان«واسطه گری مالی یکم»، به زودی عرضه خواهند شد.

وزیر اقتصاد شروع پذیره نویسی فروش واحد های این صندوق را از یکشنبه هفته آینده (۱۴ اردیبهشت) لغایت ۳۱ ماه جاری اعلام کرد و گفت: برای تمام خریداران این سهام، بیست درصد تخفیف قایل شده ایم که ۱۵ درصد آن نقدی است و پنج درصد آن به منظور بازار گردانی واحدها، نزد صندوق نگهداری می شود.

وزیر اقتصاد با تاکید بر اینکه یکی از وظایف مهم حاکمیتی سازمان بورس و اوراق بهادار، صیانت از حقوق سهامداران خرد است، تعریف ابزار های جدید مالی و بورسی، ارائه اطلاعات شفاف و آموزش را به عنوان راه های حراست از سرمایه آنها دانست و اظهار نمود: شبکه بزرگ رسانه ای و فضای مجازی کشور، با استفاده از امکانات و ظرفیت های خود، نسبت به اطلاع رسانی و تشویق مردم برای سرمایه گذاری در بازار سرمایه اقدام کنند.

وزیر اقتصاد با اشاره به دستور خود به رییس جدید سازمان بورس و اوراق بهادار مبنی بر تجهیز، تقویت و تکمیل زیرساخت های بازار سرمایه گفت: در راه اندازی بورس هوشمند و ارتقای زیر ساخت های نرم افزاری بازار سرمایه، سازمان بورس و اوراق بهادار تسریع نماید.

رئیس شورای عالی بورس، این نشست را به عنوان جلسه ای برای تضارب آرا و دریافت نظرات و پیشنهادات صاحبنظران عنوان کرد و گفت: لازم است با برگزاری چنین جلسات هم اندیشی و همفکری و با ارایه پیشنهاد های مشخص، متنوع، جدیدتر و عملیاتی، راهکارهای سازگارتر با اقتصاد کشور را طراحی و با کاربست آنها ضمن هدایت منابع به سمت بازار سرمایه، از فرصت اعتماد مردم به این بازار، استفاده مناسب برای تقویت نظام تامین مالی اقتصاد کشور صورت گیرد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.