×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳

به گزارش کیوسک خبر به نقل از روابط عمومی بانک کارآفرین، بررسی گزارش‌های مالی نشان می‌دهد که منابع بانک از ۱۷۹ هزار میلیار ریال در انتهای فروردین ۱۳۹۹، به ۲۶۵ هزار میلیارد ریال در انتهای شهریور ۱۳۹۹ رسیده و حدود ۱,۵ برابر افزایش داشته است.

روند مانده تسهیلات و سپرده‌های بانک کارآفرین طی دوره زمانی 6 ماهه اول 1399

همچنین مانده تسهیلات از ۱۲۳ هزار میلیارد ریال در فروردین امسال به ۱۸۸ هزار میلیارد ریال در انتهای شهریور ماه رسیده است؛ یعنی مانده تسهیلات بانک نیز طی این شش ماه بیش از ۱,۵ برابر افزایش داشته است.

روند نسبت مطالبات غیرجاری بانک کارآفرین به تسهیلات طی نیمه اول سال 1399

بر اساس این گزارش، افزایش جذب منابع و اعطای تسهیلات، در حالی است که در بازه شش‌ماهه مورد بررسی، سطح مطالبات غیرجاری بانک نیز با روند رو به بهبودی مواجه بوده است. به نحوی که نسبت مطالبات غیرجاری به کل تسهیلات (NPL) طی یک روند کاهنده ملایم، از ۱۱٫۴ درصد در انتهای فروردین به ۸٫۳ درصد در انتهای شهریور ماه رسیده است.

این تحولات مثبت در بانک کارآفرین در شرایطی رخ می‌دهد که به دلیل رکود حاکم بر سیستم اقتصادی کشور به واسطه شیوع ویروس کرونا و تشدید تحریم‌های اقتصادی، انتظار می‌رود که بانک‌ها در عرصه تخصیص با کیفیت منابع با مشکل مواجه شوند و نسبت مطالبات غیرجاری آنها افزایش یابد. اما نه‌تنها فعالیت بانک کارآفرین در عرصه تجهیز و تخصیص منابع با روند صعودی چشمگیری همراه بوده، بلکه نسبت مطالبات غیرجاری آن نیز روند نزولی داشته است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.