×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
گشت زنی مستمر جنگنده‌های آمریکایی در مرز عراق و سوریه

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری المعلومه، منبعی امنیتی در استان الانبار عراق امروز (پنج‌شنبه) اعلام کرد که جنگنده‌های آمریکایی از نوع B۱ به همراه پهپاد‌های متعدد به صورت مستمر بر فراز آسمان منطقه القائم تا نوار مرزی عراق و سوریه را بدون علت مشخصی گشت زنی و رصد می‌کنند.
این منبع که نخواست نامش فاش شود، گفت: جنگنده‌های غول پیکر و پهپاد‌های آمریکایی به صورت مستمر و در پرواز‌های متعدد و بسیار زیاد در آسمان القائم در غرب استان الانبار تا عمق سوریه گشت زنی می‌کنند و علت این امر هنوز مشخص نشده است.
منبع مذکور افزود: مناطقی که شاهد پرواز جنگنده‌های آمریکایی در آنها هستیم مناطق تحت سیطره نیرو‌های امنیتی عراق است و هیچگونه عملیات تجاوزگرانه یا حادثه‌ای که برهم زننده امنیت و ثبات در آن باشد در روز‌های اخیر یا امروز رخ نداده است.
منبع امنیتی عراقی اعلام کرد که فرماندهان امنیتی بخش غربی استان الانبار اطلاعات مشخصی در خصوص این تحرکات آمریکایی ندارند و آمریکا عملیات جستجوی هوایی در شهر‌های الانبار انجام می‌دهد.
نقض مکرر حریم هوایی عراق از سوی آمریکا مسئله‌ای است که به نقض حاکمیت بغداد منجر می‌شود و پارلمان عراق بار‌ها از دولت خواسته است برخورد و موضعی قاطع در این خصوص داشته باشد و برای اجرای مصوبه پارلمان مبنی بر اخراج نیرو‌های بیگانه به ویژه آمریکا از کشور اقدام کند.
انتهای پیام/

برچسب ها : ,

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.