×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
گزیده‌های نفتی هفته

به گزارش کیوسک خبر، نخستین گوی شناور صادراتی پایانه نفتی جاسک در واپسین روزهای سال ۹۹ نصب شد. وحید مالکی، سرپرست طرح پایانه نفتی جاسک درباره این پایانه اظهار کرد: پایانه جاسک آخرین حلقه از زنجیره انتقال نفت‌خام از گوره به جاسک است که نقش تاسیسات ساحلی و فراساحلی را برای اتصال به کشتی‌های حامل کامل می‌کند. در بخش نفت این هفته محمدکاظم پورچرمی، مدیرکل نظام مدیریت دارایی‌هایی فیزیکی وزارت نفت اعلام کرد: استقرار نظام مدیریت دارایی‌های فیزیکی تا پایان دولت در همه شرکت‌های فرعی وزارت نفت آغاز می‌شود.
به بخش پالایش و پخش و پتروشیمی برویم؛ این هفته محمدحسین باقری، مدیر طرح سی‌ان‌جی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی از گازسوز شدن نزدیک به ۸۴ هزار خودرو در سال ۹۹ خبر داد و شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی هم اعلام کرد: در تعطیلات نوروز پیش‌رو همچون سال‌های گذشته بر روند سوخت‌رسانی در جایگاه‌های عرضه سوخت سراسر کشور به ویژه در محورهای مهم مواصلاتی نظارت خواهد کرد.
در بخش پتروشیمی هم در آخرین هفته سال اعلام شد تصویب‌نامه هیئت‌وزیران با هدف افزایش تولید محصول باارزش پروپیلن و مدیریت متانول تولیدی در کشور ابلاغ شد و امیر وکیل‌زاده، مدیر طرح‌های شرکت ملی صنایع پتروشیمی اعلام کرد: پنج طرح از سبد طرح‌های جهش دوم صنعت پتروشیمی در بهار ۱۴۰۰ عملیاتی می‌شوند.
در بخش بین‌الملل نفت این هفته آژانس بین‌المللی انرژی اعلام کرد که بعید است قیمت نفت با وجود افزایش تقاضای نفت در اواخر سال جاری میلادی در پی واکسیناسیون ویروس کرونا افزایشی خیره‌کننده و پایدار داشته باشد، این در حالی است که جهان همچنان لبریز نفت است. قیمت نفت این هفته تا سطح ۶۳ دلار پایین آمد.
پیشنهاد هفته: اگر می‌خواهید به‌طور اجمالی در جریان اهم ‌رویدادهای صنعت نفت در سال جاری قرار گیرید، مطلب “نفت در ۹۹” را بخوانید.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.