×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
گزارش موردی شماره هفتاد با موضوع بازار جهانی بیمه تکافل منتشر شد

هفتادمین دوماهنامه آموزشی، پژوهشی و تحلیلی گزارش موردی، ویژه خرداد و تیر ۱۴۰۱ به موضوع «بازار جهانی بیمه تکافل؛ ترسیم نقشه راه دستیابی به بازارهای انبوه» اختصاص یافته است.

به گزارش کیوسک خبر به نقل از روابط عمومی پژوهشکده بیمه، امروزه تکافل به عنوان یکی از الگوهای پرکاربرد در پوشش ریسک و بیمه مورد توجه فعالان بازارهای مالی به خصوص بازار محصولات بیمه‌ای در کشورهای مختلف جهان قرار گرفته است. اما صنعت تکافل برای دستیابی به رشد و ایجاد پوشش انبوه در سطح جهانی با چالش‌های بزرگی مواجه است. با این حال، این صنعت رو به رشد، فرصت‌های زیادی برای ایجاد زمینه رشد کوتاه‌مدت و بلندمدت و دستیابی به افزایش نفوذ تکافل دارد.
با توجه به اهمیت این موضوع، هفتادمین شماره گزارش موردی به موضوع « بازار جهانی بیمه تکافل؛ ترسیم نقشه راه دستیابی به بازارهای انبوه » اختصاص یافته است. این گزارش توسط امیرحسین پارسا ترجمه و در سه بخش کلی شامل «بخش‌های انطباق با چالش‌های صنعت»، «ایجاد رشد در بخش تکافل» و «برنامه آینده برای چشم انداز جدید تکافل» تنظیم شده و چالش‌های صنعت را در ۵ حوزه حاکمیت و انطباق با قوانین، مدیریت ریسک و کنترل‌های داخلی، بهبود عملیاتی و تجاری، حاکمیت محصول و راهبرد، ظرفیت سازی: توسعه استعداد و رهبری، مورد تحلیل و بررسی قرار می‌دهد.
بر اساس یافته‌های این گزارش فعالان تکافل با افزایش شفافیت و نظارت بیشتر سازمان‌های مختلف نظارتی و خود تنظیمی‌ها، با چالش مواجه هستند که نیازمند افزایش گزارش‌دهی و اعمال خودافشایی است. این امر سرمایه‌گذاری بیشتر در فناوری و مدیریت اطلاعات را ایجاب می‌کند. همچنین تقویت چارچوب‌های نظارتی صنعت تکافل نیازمند تلاش متمرکز و حمایت همه ذی‌نفعان این صنعت است. بیمه‌گران تکافل باید برای چرخه تجاری، محصولات و خدمات جدید و نو‌آورانه ارائه دهند، به بازارهای جدید نفوذ کنند، با همتایان معمولی به رقابت بپردازند و برای تکانه‌های نامطلوب بازار آمادگی بهتری داشته باشند. همچنین، فعالان تکافل باید فناوری را در تمامی راهبرد‌های عملیاتی، فروش و بازاریابی بپذیرند. فعالان می‌توانند از طریق ایجاد قابلیت‌های فناوری برای ورود به بازارهای جدید و افزایش در‌آمد، به صرفه‌جویی در هزینه و افزایش بهره‌وری دست یابند. در مجموع در برنامه آینده، باید نحوه برنامه‌ریزی شرکت برای رسیدگی به این چالش‌های نوظهور و سایر مسائل مرتبط را برای افزایش قابلیت‌های خود در سرمایه، ریسک، عملیات، محصولات و افراد نشان دهد.
علاقه‌مندان جهت مشاهده و دریافت فایل کامل گزارش موردی شماره ۷۰ می‌توانند به بخش نشریات و کتاب وب‌سایت پژوهشکده بیمه و یا نشانی https://www.irc.ac.ir/fa-IR/Irc/5369/Articles/view/17477/1591/ مراجعه نمایند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.