×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
گروه‌های مقاومت عراق: توافق آمریکا-عراق بیانیه فریبکاری برای حفظ اشغالگری است

به گزارش کیوسک خبر به نقل از سایت شبکه خبری المیادین، هیئت هماهنگی گروه‌های مقاومت عراق در بیانیه‌ای تاکید کرد: خروج واقعی آمریکا (از عراق) باید شامل تمامی نیروهای بیگانه باشد و توافق آمریکا و عراق در این زمینه، بیانیه فریبکاری برای ابقای اشغالگر است.
در ادامه این بیانیه اعلام شد: موضعگیری مقاومت در مخالفت با وجود تمامی اشکال اشغالگری هرگز تغییر نخواهد کرد و در شریطی که جنگنده‌های آمریکایی در آسمان عراق باقی می‌مانند، اعلام خروج نیروهای این کشور از خاک عراق بی‌معنی است.
این گروها در ادامه تاکید کردند: مقاومت تا زمان عقب‌نشینی واقعی آمادگی کامل خود را حفظ خواهد کرد.
قیس الخزعلی، دبیرکل جنبش عصائب اهل الحق در بیانیه‌ای اظهار کرد: دولت آمریکا قصد واقعی برای خروج از عراق ندارد.
الخزعلی گفت: نتیجه این مذاکرات هرگز خروج نیروهای آمریکایی از عراق نخواهد بود و تنها یک بازی لفظی خواهد بود.
دبیرکل عصائب اهل الحق در ادامه گفت: موضوع اتمام حضور نظامی هرگز از زبان رئیس جمهوری آمریکا و یا نخست وزیر عراق بیان نشد و در بیانیه وزرای خارجه دو کشور توضیح داده نشد که منظور از نیروهای نظامی چیست و شامل کدام نیروها می‌شود.
او افزود: در این بیانیه اشاره‌ای به جنگنده‌های آمریکایی و فعالیت‌های آنها در نقض حاکمیت عراق نشد، در حالی که این جنگنده‌ها اساسا بر فراز آسمان بغداد بوده و برای اهداف جاسوسی مورد استفاده هستند، پهپادهای جاسوسی بر فراز آسمان استان‌های مرکزی و جنوبی چه می‌کنند؟
برهم صالح، رئیس جمهوری عراق عصر سه‌شنبه اظهار کرد: نتایج گفت‌وگوی استراتژیک عراق-آمریکا برای برقراری ثبات و تقویت حاکمیت عراق اهمیت داشته و نتیجه کار سخت‌کوشانه دولت مصطفی الکاظمی با حمایت گروه‌های ملی است.
ائتلاف فتح عراق نیز در بیانیه‌ای از دستاورد مذاکره‌کننده عراق در این گفت‌وگو و توافق برای خروج کامل نیروهای نظامی از عراق تا پایان سال جاری میلادی استقبال کرده و آن را گامی مثبت و رو به جلو در راه تحقق حاکمیت ملی کامل دانست.
کاخ سفید نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد که بایدن و الکاظمی توافق کردند به یک مشارکت امنیتی مستمر جهت تضمین عدم بازگشت داعش پایبند بوده و به جوامعی که از تروریسم رهایی یافته‌اند، اجازه داده شود حتی با وجود تغییر وضعیت آمریکا به یک نقش صرفا مشاوره‌ای، با احترام شروع به بازسازی کنند.
طبق بیانیه منتشر شده از سوی دفتر نخست وزیر عراق، در دیدار بایدن و الکاظمی، دو طرف بر انتقال ارتباط امنیتی موجود میانشان به ماموریت مشاوره، آموزش و حمایت از ایجاد توانمندی‌های نظامی عراق، ارائه حمایت فنی از نیروهای مسلح این کشور و اتمام حضور نیروهای نظامی تا ۳۱ دسامبر ۲۰۲۱ تاکید کردند.
در بیانیه پایانی و مشترک عراق و آمریکا نیز تاکید شد: نقش نیروهای آمریکایی به کمک‌های آموزشی و اطلاعاتی به عراق محدود خواهد شد و تا پایان ۲۰۲۱ هیچ نیروی نظامی آمریکایی در عراق حضور نخواهد داشت.
الکاظمی پیشتر تاکید کرده بود که عراق دیگر برای مبارزه با داعش به نیروهای نظامی آمریکا نیاز ندارد.
انتهای پیام

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.