×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۲۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
گروه‌هایی از روسیه، سوریه، عراق و لبنان در لیست تحریم آمریکا

به گزارش کیوسک خبر به نقل از سایت شبکه آر تی، وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد،‌ تحریم‌هایی را علیه حزب‌الله لبنان، عصائب اهل الحق عراق و گردان‌های حزب‌الله عراق و نیز دیگر گروه‌های روسیه و سوریه اعمال کرده است.
در این راستا دولت آمریکا تحریم‌هایی را علیه موسسه تحقیق و تولید “پولسار”، شرکت اجاره کتده هواپیماها موسوم به “گرین لایت مسکو” و “آسیا اینوست” روسیه اعمال کرد. به طوریکه واشنگتن مدعی است این شرکت‌ها قوانین آمریکا مبنی ممنوعیت اشاعه سلاح‌های کشتار جمعی در زمینه عراق، کره شمالی، سوریه و آمریکا را نقض کرده‌اند.
دولت این دستور را امروز در ثبت فدرالی منتشر کرد در حالی این سند نشان می‌دهد تصمیم در ۲۹ ژوئیه گرفته شده است.
علاوه بر این شرکت‌های روسی، جنبش عصائب اهل الحق که بخشی از نیروهای حامی دولت عراق را تشکیل می‌دهند، گردان‌های حزب‌الله عراق و حزب‌الله لبنان و دو شرکت تجاری سوریه در لیست سیاه قرار گرفته‌اند.
در این دستور آمده در ۲۹ ژوئیه ۲۰۲۱ دولت آمریکا تدابیر تصریح شده در قانون منع اشاعه تسلیحات هسته‌ای را اجرا و اشاره کرد، اجرای این محدودیت‌ها گروه، واحد فرعی یا وابسته به نهادهای مورد هدف را شامل می‌شود.
در این حکم آمده است،‌ تحریم‌ها به مدت دو سال ساری و جاری خواهند بود اما این بار امکان تخفیف یا پایان دادن به آن از  سوی وزیر خارجه وجود دارد.
واشنگتن توضیح نداد چه چیزی مشخصا منجر به این تحریم‌ها شده است.
انتهای پیام

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.