×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
گام دوم ( نوچاد ) در توسعه اکوسیستم نوآوری

پس از رونمای از مرکز نوآوری شرکت معدنی و صنعتی چادرملو«نوچاد» در در نمایشگاه پارک علم و فناوری داستان یزد و سیزدهمین همایش و نمایشگاه چشم‌انداز صنعت فولاد و سنگ آهن ایران در تهران، این مرکز نوآوری در گام دوم بدنبال طراحی و توسعه اکوسیستم توسعه فناوری و نوآوری در چادرملو است .
به گزارش کیوسک خبر، در نشست هم اندیشی توسعه فرآیند عملیاتی مرکز نوآوری «نوچاد» که برگرفته از دو واژه «نوآوری» و «چادرملو» می‌باشد. دکتر عسکر زاده قائم مقام چادرملو با اشاره به ضرورت بهره گیری از تمامی ظرفیت های موجود در کشور به منظور تقویت بنیه علمی و هماهنگی میان گروههای مرتبط فعال در حوزه دانش بنیان با نوچاد افزود: شناسایی نوآوران و ایده پردازان در مراکز علمی و دانشگاهی، شرکت های دانش بنیان و و افراد خلاق صنعتگر مسیر جذب و بهره گیری از ظرفیت های بی القوه در راستای جهش تولید و اکوسیستم توسعه را هموارتر می سازد . وی توصیه کرد با فعال سازی دبیر خانه نوچاد و پایگاه ثبت ایده ها، نظرات و پیشنهادات، زمینه شناسایی و جذب ایده های نوآورانه در شرکت معدنی و صنعتی چادرملو فراهم گردد.
بر اساس همین گزارش، هدف از راه‌اندازی این مرکز بررسی مسائل و چالش‌های موجود در صنعت فولاد و معدن از مسیر نوآوری و ایده پردازی است. از دیگر اهداف این مرکز حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و ارائه خدمات به متقاضیان این حوزه، ارتقاء قابلیت‌ پویایی سازمانی و توانمندسازی مبتنی بر نوآوری به منظور حل مسائل شرکت، توسعه همکاری‌های مرکز نوآوری با شبکه زیست‌بوم نوآوری و مراکز دانشگاهی در داخل و خارج از کشور، ایجاد زمینه مناسب برای بروز خلاقیت و بستری برای رشد و پرورش ایده‌های نو بر مبنای دانش در قالب شتاب‌دهنده و استودیو استارتاپ است .
گفتنی است چادرملو همواره به عنوان یکی از برترین نقش‌آفرینان در حوزه اقتصاد کشور چشم‌انداز مرکز نوآوری را بر این اصل قرار داده است که برترین ارزش‌آفرین در بخش معدن و صنایع‌معدنی در حوزه زیست‌بوم نوآوری باشد.
از طرفی، مهمترین مزیت چادرملو نسبت به سایر شرکت‌هایی که در زیست‌بوم نوآوری حوزه معدن و صنایع‌معدنی فعال هستند، برخورداری از زنجیره کامل تولید فولاد از ابتدا تا انتهای مراحل تولید است . به عبارتی دیگر این شرکت می‌تواند به طور مستقیم هم در بحث اکتشاف، استخراج، فرآوری، تولید گندله، آهن‌سازی و فولادسازی اثرات قابل‌توجه و تاثیرگذاری در حوزه فناوری و نوآوری داشته باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.