×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳

به گزارش کیوسک خبر به نقل از روابط عمومی و بین الملل بیمه نوین، حسین کریم‌خان زند، مدیر عامل شرکت بیمه نوین، در گفتگو با ریسک نیوز در خصوص تمهیدات شرکت بیمه نوین در رابطه با پیشگیری از شیوع کرونا ویروس گفت: شرکت‌های بیمه دارای مسئولیت اجتماعی هستند به‌طوری که ارائه خدمات به بیمه‌گذاران باید بدون وقفه انجام شود قاعدتاً هیچ بحرانی نباید منجر به کاهش و ضعف ارائه خدمات گردد. بیمه‌گذاران در هر شرایطی نیازهایی دارند که باید بدان پاسخ داده شود چه در حوزه خرید و چه حوزه پرداخت خسارت.
وی با بیان اینکه شرکت بیمه نوین سه هفته پیش، طی جلسه‌ای با حضور هیأت مدیره، تصمیماتی اساسی و با توجه به تمامی جزئیات ممکن در جهت تمهیدات پیشگیرانه اتخاذ کرد، اذعان داشت: یکی از تصمیمات اتخاذ شده که از همان ابتدا اجرائی گردید، این بود که کارکنان شرکت فعالیت­‌های خود را به صورت شیفتی یعنی یک هفته در میان و در قالب دور کاری به انجام رسانند.

همچنین ترتیبی اتخاذ شد تا آن دسته از کارکنان بیمه نوین که طبق پروتکل­‌های وزارت بهداشت دارای ریسک هستند مانند خانم‌های باردار ، افراد دارای بیماری‌های قلبی، دیابت و … در شرکت حضور پیدا نکنند و از روش دورکاری به فعالیت خود ادامه دهند، علاوه براین ساعات کاری شرکت نیز تا ساعت پانزده تقلیل پیدا کرد. از همان ابتدای شیوع ویروس کرونا نیز اقلام بهداشتی و ضد عفونی کننده تهیه و در اختیار کارکنان قرار داده شد. حتی از سرو چای برای کارکنان خودداری شد و طی بخشنامه‌ای به همکاران اعلام شد جهت صرف چای تنها در لیوان‌های شخصی خود و با مراجعه به آبدارخانه هر طبقه آب جوش تهیه کنند. همچنین در این بخشنامه تأکید شده است تا از ارسال بسته‌های پستی غیر ضروری به دیگر شرکت‌ها و سازمان‌ها خودداری شود.

مدیر عامل بیمه نوین در ادامه تاکید کرد: از دیگر تصمیماتی که در شرکت بیمه نوین در هفته‌­های اخیر به اجرا در آمد، ضد عفونی کردن اسناد بیمه‌ای بود به‌طوری که به بیمه‌گذاران اعلام شد که مدارک و اسناد پس از ارسال تا ۷۲ ساعت قرنطینه و گند زدائی می‌گردد تا احتمال ایجاد ویروس در اسناد به صفر کاهش یابد.

 کریم‌خان زند تصریح کرد: لازم به ذکر است که سیاست­‌های خود را بر مبنای سیاست­‌های اعلامی وزارت بهداشت قرار دادیم در این راستا بنده و سایر مدیران شرکت ۲۴ ساعته در دسترس هستیم تا در صورتی‌که ابلاغیه جدیدی صادر شد، اقدامات مقتضی صورت پذیرد و به تمامی کارکنان اطلاع رسانی شود.

به گفته وی در تعطیلات فروردین نیز تنها تعداد ۲۵ نفر از مدیران و کارکنان در شرکت حضور خواهند داشت و سایر کارمندان به صورت دور کاری فعالیت‌­ها را تداوم می‌بخشند. در هر حال تمهیداتی صورت گرفته است تا کارشناسان بتوانند به صورت دورکاری به درخواست‌های بیمه‌گذاران رسیدگی کنند.

وی با اشاره به ابلاغ بیمه مرکزی در خصوص تمدید غیر فیزیکی بیمه‌نامه‌ها، گفت: با توجه به توسعه زیر ساخت‌های الکترونیکی در بیمه نوین، جهت به حداقل رسانیدن مراجعات حضوری، پیامکی به کلیه بیمه‌گذاران ارسال شده تا خدمات بیمه‌ای را از طریق سامانه ” الکترو بیمه نوین” به صورت الکترونیک دریافت کنند. الکترو بیمه نوین سامانه فروش آنلاین محصولات بیمه نوین است که به تازگی ایجاد شده است تا همگام با خدمات رسانی بروز در دنیا حرکت کنیم.

گفتنی است به تمام نمایندگی ها و شعب نیز ابلاغ گردیده که این دستورالعمل به اطلاع کلیه بیمه‌گذاران برسد.

مدیر عامل بیمه نوین با بیان اینکه بدون شک نمایندگان و کارکنان شعب در خط مقدم قرار دارند و بیشتر از دیگر کارکنان در معرض خطر هستند، گفت: شیفت‌های دور کاری در شعب بیمه نوین در سراسر کشور نیز اجرائی شده است، همچنین طی تکلیفی که به شعب و نمایندگان شده است، کارکنان موظفند تمامی اسناد و مدارک را گندزدائی کنند که البته بخش زیادی نیز به رعایت بهداشت شخصی کارکنان بر می‌گردد. باید تاکید گردد که در ارتباط با شعب پیروی دستور استانداری‌های هر استان هستیم.

وی افزود: ضمن اینکه نمایندگان نیز باید با هماهنگی با بیمه‌گذاران فعالیت‌های صدور را از طریق الکترونیک انجام می‌دهند و شعب بیمه نوین نیز به نمایندگان ابلاغ کردند که برای دریافت مدارک نیاز به مراجعه حضوری نیست و جهت کاهش رفت و آمدها این امر از طریق پیک قابل انجام است.

مدیرعامل بیمه نوین در ادامه به اثرات اقتصادی کرونا بر صنعت بیمه اشاره کرد و گفت: بدون شک آثار زیان بار کرونا بر اقتصاد جهان بر کسی پوشیده نیست و رشد اقتصادی در سطح جهانی با کاهش مواجه بوده است چرا که کسب و کارها در تمام دنیا به طور کلی تحت تأثیر قرار گرفته‌اند و شرکت‌­های بیمه در ایران نیز رابطه مستقیم با اقتصاد دارند و جزئی از اقتصاد کلان هستند و طبیعتاً دچار اثرات منفی این اتفاق خواهند بود اما برای آنکه تبعات آن به درستی مشخص شود نیاز به زمان است و اکنون نمی‌توان هیچ پیش‌بینی دقیقی نمود. صنعت بیمه اکنون در ورودی پول اثر پذیرفته است زیرا شیوع ویروس کرونا سبب شده بسیاری از کسب و کارها دچار وقفه شوند و چرخه اقتصادی مانند قبل نمی‌چرخد و ما به عنوان یک شرکت بیمه نمی‌توانیم در این شرایط خاص به بیمه‌گذاران جهت پرداخت حق بیمه فشار وارد کنیم بر این اساس باید تمامی اقشار جامعه و کسب و کارهای مختلف که مانند حلقه‌های زنجیر بهم متصل هستند، در شرایطِ گذار از دوران بحران با یکدیگر همراهی کنند. بنابراین همراهی شرکت‌های بیمه با بیمه‌گذاران نیز در شرایط کنونی ضرورت دارد. در بخش پرداخت خسارت نیز بعضاً با افزایش خسارت‌ها مواجه هستیم که به تبع مشکلاتی را برای صنعت بیمه به وجود می‌آورد.

وی در پاسخ بدین سوال که آیا در این صورت بحران کرونا ممکن است بر افزایش مطالبات صنعت بیمه اثرگذار باشد، گفت: به اعتقاد من این اثرگذاری در کوتاه مدت خواهد بود، چرا که بیمه‌گذار به دلایل شرایط موجود نتوانسته حق بیمه‌اش را پرداخت کند معتقدم بحران فعلی تنها در کوتاه مدت می‌تواند بر افزایش مطالبات بیمه‌گران اثرگذار باشد چرا که پس از کنترل این ویروس، شرایط زیان‌بار جبران خواهد شد و بیمه‌گذاران به مرور مطالبات خود را پرداخت می‌کنند. بحران فعلی تنها دو الی سه ماه ماندگاری خواهد داشت و این دوران نیز مانند سایر بحران‌هایی که برای کشور ما پیش آمده خواهد گذشت.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.