×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کسی در سال ۹۶ فکر نمی‌کرد در این دوره چه بار سنگینی بر دوش دولت قرار می‌گیرد/ پنجشنبه‌های افتتاح تو دهنی به آمریکا است

به گزارش کیوسک خبر، حسن روحانی در آئین بهره‌برداری از طرح‌های ملی وزارت نفت گفت: خدمت مردم بسیار عزیز و صبور ایران دلاور سلام عرض می‌کنم و خوشحالم این پنجشنبه مثل ۶۷ پنجشنبه قبلی است و بیش از یک میلیارد و سیصد میلیون دلار در پروژه امروز افتتاح شده و بسیار حائز اهمیت است که در شرایط تحریم به این مرحله رسیدیم.

وی افزود: روز گذشته سالگرد انتخابات سال ۹۶ بود، در ۲۹ اردیبهشت سال ۹۶ مردم پای صندوق رای رفتند تا دولت دوازدهم را انتخاب کنند. البته نه مردم و نه نامزدها کسی فکر نمی‌کرد در این دوره چه بار سنگینی بر دوش دولت قرار می‌گیرد و ما وارد بزرگترین جنگ اقتصادی می‌شویم و وارد یک پاندمی می‌شویم که در طول قرن بی‌سابقه بود. دولت با رهبری رهبر معظم انقلاب و با حمایت مردم و صبوری مردم این مسیر را طی کرده و این پنجشنبه‌ها تو دهنی به آمریکا بود و نشان داد مردم ایران مقاوم هستند و مثل سرو مسیر خود را ادامه می‌دهند.

وی ادامه داد: مهم این است که از پا نیفتادیم و روحیه خود را از دست ندادیم و با قدرت در جنگ اقتصادی طرح‌های خود را ادامه دادیم و امروز پیروزی‌ها و موفقیت‌های بسیار بزرگی داشتیم.

رئیس جمهور گفت: همانطور که قول دادیم از ابتدای سال ۹۹ تاکنون ۱۷ طرح پتروشیمی را افتتاح کردیم که در تاریخ صنعت پتروشیمی کشور بی‌نظیر است که در یکسال این همه طرح و پروژه در صنعت پتروشیمی افتتاح شود.

وی تاکید کرد: مردم ایران از همه احزاب و سیاسیون جلوتر هستند، آنان در رابطه با نحوه تعامل با دنیا و با کشورهای همسایه و اینکه چگونه باید جذب سرمایه کنیم جلوتر هستند.

روحانی خاطر نشان کرد:می‌دانید رشد و توسعه بدون جذب سرمایه، بدون شرکت‌های دانش بنیان ،دولت و همه ارگانهای نظام امکان پذیر نیست.باید همه بخش‌ها و قسمت ها در کنار هم قرار گیرند تا کشور در مسیر حرکت و رشد قرار گیرد.

وی بیان کرد: امروز وزارت نفت ما از آغاز دولت یازدهم یکی از پیشتازان در زمینه توسعه بوده است و من از همه بخش‌های وزارت نفت و شکر می‌کنم که امروز در بنزین گازوئیل و گاز صادر کننده هستیم آن‌هم در حالی که ما در دولت یازدهم ۳ الی ۴ ماه فصل سرما ما وارد کننده بودیم.

وی با بیان این‌که دولت قادر بود در یکسال طلایی به معنی واقعی کلمه جهش تولیددر پتروشیمی را اجرا کند، اظهار داشن:اینکه ما از اول دولت یازدهم از سال ۹۲ تا امروز تقریباً ظرفیت پتروشیمی را ۲ برابر می‌رسانیم و تولید از ۵۰ و خوردی میلیون تن تا پایان امسال به ۱۰۰ میلیون تن می‌رسد و این که دولت قادر باشد ظرفیت پتروشیمی را در هشت سال به ۲ برابر برساند بسیار مهم است.

رئیس جمهور خاطر نشان کرد: هر سال، ۳ میلیارد دلار با همه شرایط سخت فقط در پتروشیمی سرمایه‌گذاری شد که نشان دهد وزارت نفت، بخش خصوصی، شرکت‌ها و همه مهندسان و کارگران ما چه کار عظیمی انجام داده‌اند.

وی افزود: روز گذشته تاکید کردم اگر پتروشیمی نبود در این جنگ اقتصادی به مشکل برمی‌خوریم، این پتروشیمی بود که جایگزین صادرات نفت شد. اینکه ترامپ بولتون و نتانیاهو شکست خوردند به دلیل این بود که ملت ایران با همه توان به صحنه آمدند از جنگ نترسیدند و معامله کردند.

وی ادامه داد: صادرات نفت ما را موانع فراوانی رو به رو کردند بنابراین به جای صادرات نفت صادرات غیر نفتی را جایگزین کردیم

رئیس قوه مجریه بیان کرد: در دولت یازدهم و دوازدهم ۱۳۰ میلیارد دلار به صادرات اضافه شد و این رقم برای صادرات غیر نفتی است که تقریباً تمام ۵۹ درصد افزایش داشت.