×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
کاستاریکا؛ آخرین مسافر قطر ۲۰۲۲

به گزارش کیوسک خبر، تیم ملی فوتبال کاستاریکا در دوحه قطر به مصاف نیوزیلند رفت که این دیدار با برتری یک بر صفر کاستاریکا به پایان رسید. به این ترتیب این تیم توانست به عنوان آخرین تیم جواز حضور در جام جهانی را به دست بیاورد. جویل ماتیپ تنها گل بازی را به ثمر رساند.
کاستاریکا اولین تیم منطقه آمریکای مرکزی بود که توانست در جام جهانی به یک برد دست یابد. این تیم تا سال ۱۹۹۰ حضور در جام جهانی را تجربه نکرده بود. در این سال کاستاریکا در اولین حضور خود در جام جهانی توانست به دور دوم راه یابد ولی در این مرحله حذف شد. کاستاریکا در سال‌های ۲۰۰۲ و ۲۰۰۶ نیز در جام جهانی حاضر بود ولی نتوانست به دور دوم راه یابد و در همان مرحله گروهی از رقابت‌ها کنار رفت.
بهترین عملکرد کاستاریکا در جام جهانی مربوط به جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل است که این تیم در گروه مرگ در کنار اروگوئه، ایتالیا و انگلیس قرار گرفت و با هفت امتیاز قاطعانه به مرحله بعد راه یافت. در مرحله بعد نیز کاستاریکا موفق شد یونان را شکست دهد و به جمع هشت تیم برتر جهان راه یابد ولی در این مرحله با شکست برابر هلند در ضربات پنالتی حذف شد. در جام جهانی قبل در روسیه این تیم در دور گروهی با یک تساوی و دو شکست در مرحله گروهی وداع زودهنگامی با این رقابت ها داشت و باید دید این بار چه اتفاقاتی برای این تیم آمریکای مرکزی رخ خواهد داد. امسال کاستاریکا امیدوار است که عملکرد جام جهانی برزیل را تکرار کند و در بین مدعیان قرار داشته باشد. هر چند انتظارات بالا از این تیم ممکن است تاثیر بدی روی تیم داشته باشد.
ستاره:
برایان روییز

ستاره خط هافبک تیم ملی کاستاریکا در ۳۶ سالگی احتمالا آخرین جام جهانی خود را تجربه می‌کند. او در جام جهانی ۲۰۱۴ عملکرد خیلی خوبی داشت و در انتخابی جام جهانی نیز عملکرد خوبی داشت. روییز قابلیت بازی در خط حمله را دارد و جزو معدود بازیکنان کاستاریکا است که بیش از ۱۳۰ بازی ملی در کارنامه خود دارد. روییز این فصل در تیم آلاخولنسه عملکرد خوبی برای تیم کاستاریکایی داشته است. او در کنار جوئل کمپل از ستارگان تیم ملی کشورش است. هم‌چنین این تیم یک دروازه‌بان در حد کلاس جهانی در تیم خود دارد و آن هم کسی نیست جز کیلور ناواس که در رئال مادرید و پاری سن ژرمن درخشش خوبی داشت و امیدوار است در جام جهانی عصای دست کشورش باشد.
سرمربی 
لوئیز فرناندو سوارز

این سرمربی کلمبیایی که در دوران فوتبال خود به عنوان مدافع فعالیت داشت هدایت تیم ملی کاستاریکا را بر عهده دارد و توانست این تیم را به جام جهانی برساند. سرمربی ۶۲ ساله هدایت تیم های اکوادور و هندوراس را نیز عهده‌دار بوده است و در جام جهانی ۲۰۰۶ هدایت تیم ملی فوتبال اکوادور را در جام جهانی عهده دار بود.

* تیم ملی کاستاریکا در یک نگاه:
افتخارات: حضور در یک چهارم نهایی جام جهانی برزیل
بیش‌ترین گل: رولاندو فونسکا (۴۷ گل) 
بیش‌ترین بازی: سلسو بورگس (۱۵۳بازی)
نحوه صعود: صعود در پلی آف بین قاره‌ای با شکست نیوزیلند
عملکرد دوره قبلی: حذف در مرحله گروهی
هم‌گروه‌ها: آلمان، اسپانیا، ژاپن
انتهای پیام

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.