×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
چرا کارگردان فیلمی با بازی شهاب حسینی پشیمان است؟

به گزارش کیوسک خبر به نقل از ایسنا، ابراهیم شیبانی حدود چهار سال قبل شروع به ساخت فیلمی تازه با نام «طلاخون» کرد. او ۱۳۸۱ تا ۱۳۹۱ سه فیلم «زهر عسل»، «صحنه جرم ورود ممنوع» و «هیچ کجا هیچ کس» را ساخته بود و در سال ۱۳۹۹ با «طلا خون» متقاضی حضور در جشنواره فیلم فجر سی‌ونهم بود؛ جشنواره‌ای که متقاضیانش به دلیل شیوع کرونا و کاهش تولیدات سینمایی، توسط یک هیات به طور همزمان انتخاب و داوری شد.

او این فیلم را از ابتدای تیرماه که انتظار می‌رفت با فروکش کردن شیوع کرونا، گیشه سینما وضع بهتری داشته باشد اکران کرد ولی اتفاق‌هایی افتاده که او را از این تصمیم پشیمان کرده است.

شیبانی در گفت‌وگویی با ایسنا با بیان انتقادی که این روزها بسیاری از صاحبان فیلم‌های در حال اکران مطرح می‌کنند اظهار کرد: به نظر می‌رسد سیاست‌های سازمان سینمایی براین است که تا جای ممکن فیلم اکران شود در صورتی که با اضافه شدن چند فیلم جدید هر یک هفته یا دو هفته در میان، فرصت کافی برای اینکه فیلم‌های قبلی مخاطب خود را پیدا کنند ایجاد نمی‌شود آن هم در شرایطی که وضع تبلیغات را می‌دانیم؛ ما نه تیزر تلویزیونی داریم و نه تبلیغات محیطی گسترده.

او افزود: طبق آنچه در ماه‌های اخیر شاهد بودیم، فقط فیلم‌های دولتی از عنایت‌های ویژه برای تبلیغات برخوردار می‌شوند و حتی برنامه زنده تلویزیونی هم برایشان تدارک دیده می‌شود در حالی که خوب می‌دانیم آن فیلم‌ها توسط کجا و با چه بودجه‌ای ساخته شده‌اند. به این ترتیب برای بقیه فیلم‌ها فقط تبلیغ در فضای مجازی باقی می‌ماند و اینکه شاید از طریق اسپانسر بتوانیم چند بیلبورد محدود شهری با قیمت بالا در اختیار بگیریم.

کارگردان «طلا خون» ادامه داد: نکته مهم دیگری که به‌جز ماجرای تبلیغات با آن روبرو شده‌ایم سانس‌های گردشی است که به معضلی بزرگ برای ما تبدیل شده است. پیش‌تر یک سالن به نمایش فیلمی اختصاص داشت و مخاطب فقط سانس‌ مورد نظر خود را انتخاب می‌کرد اما الان کسی که بخواهد «طلا خون» را ببیند باید جستجوی زیادی کند تا ببیند در چه سینمایی می‌تواند سانس مناسب پیدا کند چون در برخی سینماها فقط یکی دو سانس با فاصله زیاد درنظر گرفته‌اند و در واقع هر کسی که زورش بیشتر باشد سانس‌های پشت سر هم را در بهترین ساعت‌ها می‌تواند داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه گزارش‌هایی در این مورد دریافت کرده و این مسئله فقط گریبان فیلم او را نگرفته است، گفت: به نظرم فقط بخشی از این ماجرا به سینمادار برمی‌گردد و بخشی دیگر به مدیریت سینما در وزارت ارشاد مربوط است که در یک فاصله زمانی کم، چند فیلم را پشت سر هم اکران کرده است. آیا به خاطر اینکه دو سال نتوانسته‌ایم فیلمی اکران کنیم باید در همین یک سال، همه چیز را جبران کنیم؟ آیا فکری شده که چه بر سر سرمایه‌های شخصی خرج شده برای تولید فیلم‌ها می‌آید؟ من خودم در ساخت «طلا خون» سرمایه‌گذاری کرده‌ام و اگر می‌دانستم شرایط اکران به چه شکل است و قرار است در یک هفته، چند فیلم جدید اضافه شوند، امکان نداشت آن را اکران کنم چرا که در همین هفته قبل که فیلم‌های جدید اکران شدند باز هم از سانس‌ها و سالن‌های فیلم من کم شد؛ فیلمی که تنها ۲۰ روز از شروع اکرانش می‌گذرد.

شیبانی تاکید کرد: استارت یک فیلم در اکران بسیار مهم است، اما متاسفانه با وجود رضایتمندی بیشتر تماشاگرانی که فیلم را دیده‌اند، آنطور که دلخواهم بود اکران را پیش نمی‌بریم.

او درباره وضعیت اکران در شهرهای دیگر هم گفت:‌ متاسفانه در بیشتر شهرها اصلاً سالن نداریم و اگر هم می‌داشتیم باید به این نکته توجه کنیم که وقتی در مدت سه هفته از شروع اکران فیلم «طلا خون»، حدود پنج فیلم دیگر به چرخه اکران اضافه شده، مردم در این وضعیت اقتصادی چطور برای سینما رفتن برنامه‌ریزی کنند؟ اصلا با هزینه‌های بالای زندگی چند فیلم را می‌توانند برای تماشا انتخاب کنند؟ در این بین برخی فیلم‌ها، بلیت با قیمت شناور می‌فروشند، ولی این کار برای فیلم‌های دولتی است چون برای فیلمی که با سرمایه شخصی ساخته شده است، انجام چنین کاری برای ما شدنی نیست.

«طلاخون» به تهیه‌کنندگی حسن کلامی با حضور بازیگرانی همچون شهاب حسینی، حسام منظور و زری خوشکام ساخته شده است.

انتهای پیام

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.