×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
چرا باید بورس کالا تقویت شود؟

تمرکز عرضه کالاها در بورس کالا علاوه بر رشد شفافیت اقتصادی، منافع همزمان تولیدکننده و مصرف کننده را در روند معاملات به همراه دارد و این رویکرد مورد توجه دولت و مجلس قرار دارد.

به گزارش کیوسک خبر به نقل از کالاخبر ، رحمت اله فیروزی پوربادی، عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه از رسالت های اصلی بورس کالا، شفاف سازی معاملات و کشف عادلانه قیمت ها است، گفت: تولیدکنندگان و مصرف کنندگان در بورس کالا قادر خواهد بود در محیطی رقابتی و برابر محصولاتشان را عرضه و خریداری کنند لذا سازوکار بورس کالا یکی از راهکارهای صحیح، منطقی و معقول برای مصرف کننده و تولیدکننده است.

وی افزود: عرضه در بورس کالا به تولیدکنندگان این امکان را می دهد، با توجه به تقاضایی که در جامعه وجود دارد برای تولید برنامه ریزی کنند، کما اینکه این شفافیت داده ها در بورس کالا، دست رانت خواران و واسطه گران غیر ضروری را از بازار کوتاه می کند.

فیروزی تصریح کرد: بورس کالا به تخصیص بهینه منابع کمک می کند و فرهنگ سازی در این زمینه باید ادامه یابد تا مجموعه افراد فعال در حوزه پولی و بازار سرمایه، تولید و همینطور مصرف کنندگان آشنایی کافی را با مزایای این سازوکار به دست آورند که از ظرفیت های این بورس علاوه بر حوزه های صنعتی، معدنی، پتروشیمی و نفتی در بخش کشاورزی و دامی می تواند کمک کننده باشد.

وی در پایان گفت: باید هماهنگی مناسب بین همه قوا و ارکان نظام در زمینه حمایت صحیح از واحدهای تولیدی وجود داشته باشد که سازوکار بورس کالا در این زمینه غیرقابل انکار است و امید می رود با سیاست گذاری مطلوب در بخش تولید و عرضه شاهد تعادل بازارها باشیم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.