×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳

مقام ارشد کره شمالی ارسال سلاح از این کشور به روسیه را تکذیب و تاکید کرد که پیونگ‌یانگ در آینده هم تمایلی به چنین اقدامی ندارد.

به گزارش کیوسک خبر به نقل از راشاتودی، قائم مقام مدیر امور نظامی خارجی کره شمالی با اشاره به اینکه «آمریکا دائماً در حال شایعه پراکنی‌های بی‌اساس درباره توافق‌های تسلیحاتی بین مسکو و پیونگ‌یانگ» است، ارسال تسلیحات از کره شمالی به روسیه را تکذیب کرد.

این مقام ارشد وزارت دفاع کره شمالی یادآور شد که این کشور شایعه‌پراکنی‌های واشنگتن را «اقدامی خصمانه در جهت تخریب چهره پیونگ‌یانگ در عرصه بین‌المللی و درخواست برای قطعنامه‌های تحریمی غیرقانونی شورای امنیت سازمان ملل متحد» قلمداد می‌کند.

وی با اشاره به تلاش آمریکا برای دستمایه قرار دادن این ادعاها جهت اعمال محدودیت‌های بیشتر علیه پیونگ‌یانگ، اضافه کرد: یک بار دیگر آشکارا اعلام می‌کنیم که ما هرگز «توافق تسلیحاتی» با روسیه نداشته و هیچ برنامه‌ای برای چنین اقدامی در آینده نداریم.

جان کِربی، سخنگوی امنیت ملی کاخ سفید هفته گذشته مدعی شد که آمریکا اطلاعاتی به دست آورده که نشان می‌دهد کره شمالی در حال ارسال تسلیحات از جمله حجم وسیعی از گلوله توپخانه به روسیه است.

کربی مدعی شد که پیونگ‌یانگ در تلاش است تا ارسال این محموله به روسیه را از طریق کشورهای خاورمیانه و آفریقایی، به نوعی لاپوشانی کرده و در ادامه نیز از مشورت واشنگتن با سازمان ملل برای پاسخگو کردن کره شمالی درباره چنین اقداماتی، خبر داد.

ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه اظهارات کربی را بازتاب داد و مدعی شد که واشنگتن ممکن است که تحریم‌های جدیدی علیه پیونگ‌یانگ درباره ارسال سلاح به روسیه اعمال کند.

مقامات اطلاعاتی آمریکا در ماه سپتامبر مدعی شدند که به اطلاعاتی طبقه‌بندی‌شده دسترسی پیدا کرده‌اند که بر اساس آن روسیه در تدارک خرید موشک و گلوله توپخانه به ارزش میلیون‌ها دلار از کره شمالی است.

از آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین در ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰)، آمریکا و غرب ضمن اعمال تحریم‌های گسترده علیه مسکو، با ارسال کمک نظامی و غیرنظامی گسترده، از اوکراین حمایت کرده‌اند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.